Duisenberg school of finance website
Omschrijving
Nieuwe website voor Duisenberg school of finance waarbij de focus ligt op
nieuwe studenten
Achtergronden van deze case
De oude website van DSF was te weinig gericht op de doelgroep waar het
echt om draaide, namelijk de student. Zowel de huidige DSF studenten als
toekomstige als alumni.
De doelgroep zijn studenten uit alle uithoeken van de wereld, zij kiezen voor de kwaliteit van DSF maar ze kiezen ook voor Amsterdam. De site moet daarom ook Amsterdam en Nederland promoten.
Naast het concept en ontwerp van de website is Link Design ook verantwoordelijk voor de online strategie. Social Media integratie is een belangrijk onderdeel van de strategie, we willen hiermee de studenten zelf hun verhaal laten vertellen.
Samen met UP2 technology, verantwoordelijk voor het cms, hebben we 9 landingpages gemaakt in de taal van het land, tevens worden deze sites gehost in de target landen zoals China, Rusland, India, etc.
QS Solutions, uit Londen leverde het Customer Relationship Management systeem (CRM), welke speciaal voor de onderwijssector is ontwikkeld. Dit CRM-systeem is naadloos geïntegreerd in het door Up2 Technology ontwikkelde Content Management Systeem (CMS). Met het CRM-systeem kan
Duisenberg school of finance zien wie zich inschrijft voor een evenement of voor een studie, waarbij het natuurlijk belangrijk is dat een toekomstig student alle informatie invult die nodig is. Dit is allemaal in
één oogopslag terug te vinden.
Doel
Primair doel van dit project was om nieuwe studenten te rekruteren uit zowel Nederland als het buitenland en dan met name uit China, Rusland en India. Secundair doel is stakeholders te informeren.
Resultaat
Met de nieuwe website is het aantal unieke bezoekers en herhalende bezoekers sterk toegenomen en de gemiddelde tijd dat bezoekers op de site zijn, is gestegen van 3 minuten naar bijna 6 minuten. Resultaat van de online strategie: 7382 bezoekers uit 143 landen in 4 weken tijd. Het
aantal aanmeldingen voor opleiding is 300% gestegen.
Het nieuwe beeldconcept en de ontwikkelde video's zorgen voor meer beleving rondom Duisenberg school of finance.
-
Bekijk resultaat
-
Gelanceerd in 2010
-
0 keer favoriet
-
Marc de Roo Directie
-
Joep Welschen Directie
-
Webby Awards Official Honoree 2012