Dunlop® Protective Footwear

Omschrijving

Dunlop® Protective Footwear is wereldwijd marktleider in laarzen voor professioneel gebruik. In meer dan vijftig landen en in verschillende segmenten zorgt Dunlop voor comfortabele en beschermende laarzen. Daarom is een multi-country website ontwikkeld. Het resultaat is een platform waarop de kracht van Dunlop-laarzen perfect naar voren komt.

Doel

Voor een groot aantal industrieën produceert en verkoopt Dunlop passende laarzen. De eigenschappen van de laarzen variëren per segment. De huidige focus ligt op:
- agrarisch & visserij;
- voedselverwerkende industrie;
- constructie & infrastructuur;
- olie, gas & mijnbouw;
- outdoor & vrije tijd.

De belangrijkste doelstelling voor het nieuwe platform was om een uniek verhaal te vertellen aan alle doelgroepen. Eén website waarop alle eindgebruikers, distributeurs, zakelijke gebruikers, particuliere gebruikers en bedienende industrieën uit meer dan vijftig landen, samenkomen. Een tweede belangrijk doel was om de Dunlop®-laarzen ook digitaal als premium merk te positioneren.

Dunlop ontwikkelde 35 jaar geleden een uniek materiaal; Purofort®. Dit materiaal wordt gebruikt om een beschermende en sterke laars neer te zetten. De nieuwe website brengt dit verhaal perfect over; de kracht van het product spat van het scherm. Op basis van het initiële design is een doorvertaling naar online gemaakt. Bij deze doorvertaling staat de eindgebruiker én het product centraal.

Met de nieuwe website kan Dunlop zich effectiever richten op de eindgebruiker en ook passende campagnes rondom bescherming, comfort en het gebruik van goed schoeisel gaan inzetten.

Resultaat

Het enorme verschil in gebruikerservaring is een belangrijk resultaat. Het is voor de verschillende eindgebruikers een stuk eenvoudiger om door de website te navigeren en de juiste content te vinden. De nieuwe website is responsive en bevat veel rijkere content. Het verhaal rondom de Dunlop-laars wordt nu écht verteld.

De bekendheid van het product verschilt per land. Daarom is de content op de website aangepast naar land en segment. De Franse website is gericht op e-commerce en de introductie van Purofort in het agrarische segment. Daar tegenover staat dat de Canadese website zich vooral richt op B2B. Door de verschillende verschijningsvormen van de website kunnen we gerichter campagnes voeren. Het platform is gebruiksklaar voor het personaliseren, het doen van a/b-testen en het uitvoeren van campagnes.

Een belangrijk doel was om te focussen op Experience Commerce. Merk, service en ecommerce zijn geïntegreerd in de customer journeys. Het platform houdt rekening met customer journeys van verschillende eindgebruikers. Per doelgroep is de content afgestemd. De eerste gebruikers zijn erg enthousiast: "Content is beter vindbaar en ik navigeer eenvoudig door de website."

Ook de cijfers zijn veelbelovend. De bezoekersaantallen zijn gestegen en de kwaliteit van het bezoek is verbeterd. In de eerste maand van livegang zijn al 65 extra B2B leads gegenereerd. Ook is een grote stijging te zien in het toegang vragen tot productinformatie door distributiepartners.

Kortom, een platform gericht op de toekomst, waarbij de diverse gebruikerstypen met ieder hun eigen customer journey centraal staan. Een resultaat om trots op te zijn!

Overige informatie

Valtech

Utrecht
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

Tags

+ Voeg case toe