E-commerce en inspiratie op één responsive platform

Omschrijving

37% van alle cadeaus in Nederland zijn cadeaubonnen. VVV Nederland is marktleider in cadeaubonnen en giftcards. Met een nieuw inspiratievol e-commerceplatform maakt VVV Nederland het kopen en uitgeven van een cadeaubon nóg aantrekkelijker en gemakkelijker.

Doel

VVV geeft vier verschillende cadeaubonnen uit: de VVV Dinercheque, de VVV Giftcard, de VVV Cadeaubon en VVV Lekkerweg. Met deze producten bereikt VVV jaarlijks ruim 8 miljoen consumenten. En zijn 26.000 bedrijven aangesloten als acceptant. Om haar marktpositie te versterken, heeft VVV aan eFocus gevraagd een nieuw digitaal platform te ontwikkelen waar e-commerce en productinspiratie samenkomen. Met als belangrijkste doel: het vergroten van de verkoop van cadeaubonnen en –kaarten. Het nieuwe e-commerceplatform moet zowel de consument als de zakelijke klant bedienen.

Resultaat

Met de bouw van het platform is rekening gehouden met een user journey gericht op zowel het kopen van een cadeaubon, als op het uitgeven er van. Om het uitgeven van een cadeaubon nog leuker te maken, is voor iedere cadeaubon een geavanceerde zoekfunctionaliteit ontwikkeld. Hiermee kan de consument in één oogopslag zien waar hij of zij in de buurt de bon kan uitgeven. Daarnaast kan eenvoudig het saldo van de bon worden gecheckt. Met de grote toename aan mobiele bezoekers, is het platform volledig responsive gemaakt om ook op mobiele devices een optimale gebruikerservaring te kunnen bieden.

Overige informatie

In plaats van vier verschillende websites waar informatie over de cadeaubonnen en -kaarten te vinden was, heeft VVV Nederland nu één website. Een intensieve samenwerking tussen vier verschillende partijen heeft geleid tot de ontwikkeling van een prachtig e-commerceplatform. Het platform bestaat uit Sitecore en Magento. Beide delen sluiten naadloos op elkaar aan. Door een technische implementatie van FXM is het mogelijk om delen van de webshop in Magento ook te bewerken in Sitecore. Zo ontstaat een zelfde look en feel voor de gehele site. En kan de bezoeker gedurende het gehele koopproces gevolgd worden.

Valtech

Utrecht
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe