E-commerce marketing voor Delekkerstekaas.nl

Omschrijving

Strategische en uitvoerende ondersteuning in de e-commerce marketing voor groei op lange termijn.

Delekkerstekaas.nl is de webshop van een familiebedrijf waarbij de kaas figuurlijk in het bloed zit. Deze kaaswinkel verkoopt meer dan 300 verschillende kazen. Evoworks biedt Delekkerstekaas sinds mei 2014 e-commerce marketing ondersteuning.

Doel

Het doel van de Delekkerstekaas.nl was om de winst vanuit de webshop maximaliseren en de kosten per conversie in Adwords te verlagen. Kortom: het rendement van de online kaaswinkel verbeteren.

Er was binnen de organisatie niet genoeg kennis beschikbaar en daarom werd besloten om online marketing uit te besteden aan een online marketing bureau. Ze zochten een partij die zowel op strategisch niveau als op uitvoerend gebied hulp kon bieden. Evoworks mocht voor De Lekkerste Kaas aan de slag!

Resultaat

Evoworks startte met de optimalisatie van de campagnes binnen Adwords. Zo werden de campagnes en advertentiegroepen minder breed en dus specifieker ingezet. Het conversieratio uit Adwords is in een jaar met bijna 50% gestegen en de gemiddelde kosten per conversie uit Adwords zijn flink verlaagd. Voor één conversie wordt nu 3x minder betaald.

Vervolgens werd er meer focus gelegd op retentiemarketing. Evoworks heeft op dit gebied een meer adviserende rol ingenomen. E-mail marketing is op professionelere wijze ingezet en bleek een zeer geschikt kanaal. Mede door de specifieke segmentatie is e-mail marketing een belangrijker kanaal geworden. Zelfs 20% van de opbrengst komt nu uit deze mailings.

De opbrengst uit alle kanalen is in één jaar met 30% gestegen. Dankzij het resultaat over 2015, werken we nu samen met Delekkerstekaas.nl aan de volgende uitdagende doelstelling: het behalen van 50% meer opbrengst in 2016 ten opzichte van 2015.

Overige informatie

Afgelopen jaar is onder andere gefocust op het vergroten van de mailinglist: hierbij zijn de wijzigingen in de tekst bij het inschrijfblok een belangrijk onderdeel geweest, maar ook het toevoegen van een pop-up waarin te zien is dat bezoekers 5 euro korting op een eerste bestelling ontvangen als ze zich inschrijven.

Een andere belangrijke verandering die gezorgd heeft voor een hoger conversieratio is het prominent tonen van de klantbeoordelingen op de homepage. Doordat huidige klanten erg tevreden zijn met deze webshop scoort Delekkerstekaas.nl een nette 8.9. Bezoekers die niet eerder op webshop een aankoop hebben gedaan, zullen hierdoor eerder geneigd zijn de webshop te vertrouwen en over te gaan tot een aankoop.

Evoworks

Arnhem
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe