Een stijlvolle socialmediacase

Omschrijving

Wat is het recept om een authentiek maar iets in de vergetelheid geraakt Nederlands herenmodemerk hernieuwd op de kaart te krijgen? Een ijzersterke campagne, uniek beeldmateriaal, een hippe collectie en een goed verhaal.

Doel

Het herenmodemerk besloot het groots aan te pakken. Het nam de sponsoring van de KNVB over van Piet Zoomers. Bij RauwCC namen we de socialmedia-activatie waar. Dat deden we al vanuit de corporate gedachte, maar nu met extra focus op de KNVB-collectie en aansluitende campagne. De video van Kevin Richardson voetballend met leeuwen – een geweldig concept van SSSS & Orchestra – in combinatie met de successen van Oranje tijdens het WK zorgden voor een stroomversnelling ‘op social’.

Resultaat

We zorgden ervoor de socialmediaberichten aan te laten sluiten op de campagne, daar creatief mee om te gaan en te targetten op de juiste locaties. Op alle socialmediakanalen waar Van Gils actief is zorgden we voor overeenstemmende uitstraling en inhoud – uiteraard wel doeltreffend aangepast aan het specifieke kanaal. LinkedIn heeft nou eenmaal een andere focus als bijvoorbeeld YouTube.
Met slechts een beperkt advertentiebudget groeide de Facebookpagina van Van Gils binnen enkele maanden van 5.000 naar ruim 120.000 volgers. De video is op YouTube ruim 2,2 miljoen keer bekeken. Ook op andere kanalen (Twitter, Instagram, Pinterest, LinkedIn) was een belangrijke toename van interactie waarneembaar.

+ Voeg case toe