Een wereld vol mogelijkheden voor Deltion College

Omschrijving

Deltion College biedt een wereld vol mogelijkheden als een van Nederland’s grootste ROC. Dit was alleen niet voelbaar op het oude platform. Studenten konden zich niet identificeren met de gedateerde vormgeving en nieuwe gebruikers verlieten het platform binnen enkele seconden.

Doel

Een wereld vol mogelijkheden, voor jong én oud. Met hun vernieuwde lange termijn strategie wilt Deltion als onderwijsinstelling zich toegankelijker positioneren voor de professionals die willen doorontwikkelen. Zonder daarmee hun grootste doelgroep, de studenten, uit het oog te verliezen.

Resultaat

Iedereen die bij het Deltion College terecht komt moet zich thuis voelen. Het design van het vernieuwde platform is daarom ontwikkeld in samenwerking met de studenten en professionals van het Deltion College. De vernieuwde visuele identiteit is gebaseerd op Accessible & Atomic Design, waardoor toegankelijkheid, efficiëntie en consistentie binnen het project is gewaarborgd.



Dit resulteerde in een stijging van 40% in terugkomende bezoeken, en een daling in het aantal bezochte pagina’s per bezoek. Nieuwe bezoekers vinden sneller de informatie waar ze naar op zoek zijn en huidige studenten/professionals voelen zich meer verbonden met het Deltion College.

Overige informatie

Het vernieuwde platform is in succesvolle samenwerking met Truelime gebouwd op het Kentico Content Management Systeem.

DotControl | Data Driven Creative Agency

Rotterdam
DotControl | Data Driven Creative Agency
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe