Eijerkamp.nl: van blokkendoos naar droomvlucht!

Omschrijving

Eijerkamp is een sterk merk met indrukwekkend complete woonwinkels waarin ze een unieke, sfeervolle én persoonlijke beleving neer weten te zetten. De opdracht voor XSARUS: laat de online winkel beter aansluiten op de unieke (offline) Eijerkamp beleving en zorg daarbij voor de juiste balans tussen inspiratie en conversie.

Doel

Klanten 100% inspiratie bieden met sfeervol ingerichte interieurs, samengesteld uit een brede collectie van ruim 150 verschillende woonmerken; persoonlijk en betrokken. Dat is wat Eijerkamp de klant in haar winkels in Zutphen en Veenendaal biedt. Eijerkamp deelt haar passie voor interieur, vormgeving en trends met vtwonen. Niet voor niets is Eijerkamp al sinds 2015 partner van het populaire woonprogramma. Elke zondagavond kan Nederland zich in het programma ‘vtwonen - Weer verliefd op je huis’ laten inspireren en met die inspiratie naar hartenlust shoppen in één van de fysieke winkels of op Eijerkamp.nl.

De unieke offline beleving in de winkels in combinatie met de sfeer in het vtwonen programma sluiten goed op elkaar aan. Echter is het gat met de online winkel van Eijerkamp de afgelopen jaren steeds groter geworden. Zeker met het groeiend aantal klanten dat naar aanleiding van ‘vtwonen – Weer verliefd op je huis’ Eijerkamp.nl bezoekt, is het belangrijk om de juiste inspiratie en beleving ook online te laten zien. Werk aan de (online) winkel dus!

Vraagstelling en verwachting Eijerkamp voorafgaand aan het project:
• Een online platform neerzetten dat klaar is voor verdere toekomstige ontwikkelingen
• Harmoniseren van de on- en offline uitstraling
• Verbeteren van de presentatie van het assortiment
• Relatie met de eindklant onderhouden
• Inspiratie en advies kunnen geven in alle kanalen
• Online een grotere rol laten spelen in conversie naar de offline winkel

Samengevat: online moet inspireren, bezoekers naar de winkels leiden, service bieden en de klantrelatie faciliteren; maximale webshop omzet is hierbij niet het hoogste doel.

Resultaat

Het resultaat: een unieke woonbeleving die van het scherm afspat; Een naadloze gebruikerservaring, geoptimaliseerd voor alle devices. De offline winkels en de online omgeving staan weer naast elkaar en zijn slim met elkaar verweven, mede door de inzet van een moodboard waarop klanten hun favoriete producten kunnen pinnen. Dit moodboard kan digitaal of geprint meegenomen worden naar de winkel, waardoor tijdwinst ontstaat doordat een stylist sneller de stijlwensen van de klant kan doorzien.

Er is een tweedeling in de website aangebracht: enerzijds sfeer, inspiratie en context (beleving) en anderzijds de collectie, merken en webshop (transactie).

Het online platform is geïntegreerd volgens de nieuwste standaarden met een volledig headless set-up: transactioneel via Magento, Prismic CMS voor de presentatie van de content, frontend op basis van VueJS, verbonden via GraphQL-middleware.

In cijfers (10 weken voor lancering nieuw platform vs 10 weken na lancering nieuw platform):
- Aantal orders +71%
- Aantal offerte aanvragen +127%
- Winkelintentie +41%

Overige informatie

In een project waarbij het gaat om het creëren van het juiste gevoel, de juiste uitstraling en beleving, is een nauwe samenwerking tussen klant en digital partner cruciaal. Aan de hand van workshops konden Eijerkamp en XSARUS tot de kern van de uitdaging komen en samen de weg uitstippelen naar de juiste oplossing. Het XSARUS designteam heeft zich vanaf de start laten onderdompelen in de wereld van Eijerkamp om zo de menselijke behoefte van Eijerkamp en de Eijerkamp klant te leren begrijpen. Meerdere keren bezocht het designteam de Eijerkamp winkels om zo de context goed te kunnen interpreteren en vertalen naar de optimale customer journey. In wekelijkse sessies is in verschillende iteraties toegewerkt naar een nieuw passend design. Het Eijerkamp team werkte tenminste twee dagen per week samen op kantoor bij XSARUS aan de look-and-feel van het nieuwe Eijerkamp.nl. Het visuele en interactieve design is daarom bijna een coproductie te noemen. Alleen door diverse disciplines zo nauw te laten samenwerken kon er naar een optimaal resultaat toegewerkt worden.

Eijerkamp.nl: van productcatalogus naar sfeer en inspiratie. Van blokkendoos naar droomvlucht!

XSARUS

Middelharnis
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe