Eleven Website

Omschrijving

Eleven bedenkt en ontwikkelt oplossingen voor op het web. Zij doen dit al sinds 2009, de website was niet meegegroeid in de tijd. Door eerdere samenwerkingen tussen Hike One en Eleven, kregen wij het vertrouwen om hun website te vernieuwen.

Doel

Ontwikkel onze nieuwe corporate website was de initiële vraag van Eleven. Met de krapte op de arbeidsmarkt moet je alle zeilen bijzetten om nieuw personeel aan te trekken, een website met het gebruik van de laatste technieken is natuurlijk voor het aantrekken developers een must.

Maar was een redesign voldoende? Klopte het verhaal dat Eleven tien jaar terug had ontwikkeld nog wel? Om deze vraag te kunnen beantwoorden zijn we het project gestart met een Three-Hour Brand Sprint. Middels deze sessie zijn we een hoop te weten gekomen over Eleven en wat ze willen uitstralen. Het gevolg was dat we eerst een merk- en communicatiestrategie hebben ontwikkeld die beter aansloot bij de ambities van Eleven. Vervolgens zou deze vertaald worden naar een nieuwe visuele identiteit en website.

Resultaat

Het resultaat is een website, die met de laatste technieken het nieuwe corporate verhaal van Eleven vertelt aan potentiële klanten, maar vooral potentiële medewerkers.

In de weg hier naartoe, hebben we in de eerste instantie middels een Core Model Workshop een inventarisatie van de belangrijkste kern content op de site. Rekeninghoudend met de gebruikers en Eleven's business goals.

Voor de uitwerking van het UI, UX en copy zijn we aangeschoven bij Eleven op kantoor. De samenwerking verliep daardoor soepel. Tussentijds waren er reviews gepland, we bleven daardoor op het juiste pad. De front-enders van Eleven zaten er bovenop en zo er kon snel geschakeld worden. Bij het bouwen van de website zijn we ook nauw betrokken gebleven. We zijn samen met Eleven de uitdaging aangegaan om deze website met de meest vooruitstrevende technieken te ontwikkelen voor optimale prestatie, gebruiksvriendelijkheid en met name om de gewenste animaties vloeiend te kunnen laten verlopen.

Er staat nu een mooie, moderne en gebruiksvriendelijke website live die past bij Eleven en nu al zijn vruchten afwerpt. “We krijgen nu 3, soms 4 sollicitanten per week binnen, voorheen waren dit er 1 tot 2 per maand. Daarnaast krijgen we enthousiaste en positieve reacties van klanten en partners” aldus Don Olsthoorn, commercieel directeur bij Eleven.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Eleven, Living Antenna

Overige informatie

De website blijft een ongoing project, de techniek staat niet stil en dat wil Eleven ook in de website blijven aanpassen. Net als de cases die regelmatig worden opgeleverd, en ook blogs vullen de website aan met nieuwe content.

Hike One

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe