Feyenoord 110 jaar

Omschrijving

Ter promotie van het 110-jarig bestaan van Feyenoord besloot de club haar trouwe supporters te verrassen met een persoonlijke Feyenoord-story. In samenwerking met Feyenoord ontwikkelde B.made het campagneconcept en technische realisatie.

Doel

Feyenoord was op zoek naar een unieke manier om haar supporters te bedanken.

Resultaat

Ruim 450.000 supporters ontvingen op de jubileumdag een unieke infographic met daarin hun persoonlijke ‘Feyenoord-story’ vol feitjes en cijfers, berekend vanaf iemands geboorte. Een grote hoeveelheid historische data van de club diende als basis voor deze campagne. In de persoonlijke Feyenoord-story kon je onder meer zien hoeveel wedstrijden er waren gespeeld en gewonnen, en hoeveel doelpunten er waren gemaakt sinds jouw geboorte. Wanneer (oud-)Feyenoorders een verjaardag of voornaam gemeen hadden met een supporter, was dit ook terug te vinden in de betreffende stories.

Overige informatie

De stories waren eenvoudig te delen via social media, waardoor duizenden extra fans hun story hebben aangevraagd nadat de Legioen-leden deze hadden ontvangen en gedeeld. Aanvragen werden via de speciaal daarvoor gebouwde landingspagina ingediend. Voor iedere supporter werd een persoonlijke webpagina gegenereerd. Deze pagina werd opgeknipt in drie afbeeldingen, die via een e-mailcampagne naar supporters werden gestuurd.

B.made

Rotterdam
B.made
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe