Feyenoord App

Omschrijving

Strategie, conceptontwikkeling, release-management en performance-optimalisatie voor diverse apps van Feyenoord, gericht op verschillende doelgroepen. 
Met meer dan 100.000 app-downloads en veel actieve gebruikers is de supporters-app uitgegroeid tot één van de belangrijkste communicatie- en interactie-instrumenten. 

Doel

Feyenoord wilde graag meer engagement met en voor de fans om zo de binding met Feyenoord te vergroten en wat ‘terug te doen’ voor de trouwe supporters. Omdat niet iedere supporter de mogelijkheid heeft om naar De Kuip te komen, wilden we de wedstrijdbeleving naar de supporter brengen. Een echte Feyenoord-supporter leeft toe naar de wedstrijd, volgt natuurlijk de wedstrijd zelf op de voet en beschouwt de wedstrijd achteraf. Deze voorbereidende en nabeschouwende fases zijn net zo belangrijk als de wedstrijd zelf, en moesten dus ook zeker in de wedstrijdbeleving terugkomen.

Resultaat

Voor, tijdens en na een wedstrijd verandert de app mee met de beleving van de supporter. Je kunt de hele dag de voorbereidingen volgen, en tijdens matchday krijg je pushmeldingen bij iedere belangrijke gebeurtenis. Bij een goal knalt de goaltune desgewenst door de speaker van je telefoon, dus je hoeft geen doelpunt meer te missen. Achteraf lees je uiteraard de nabeschouwing nog even door. Even klaar met alle wedstrijdcontent, of alles al gezien? Dan bevat de app sinds de laatste update ook fotofilters, een soundboard en zelfs de shirt-configurator uit de fanshop.

Dit heeft geresulteerd in een belangrijke bijdrage aan de data-marketing doelstellingen van Feyenoord zoals het beter leren kennen van de bestaande fans, het verbinden van nieuwe en huidige supporters met de communicatiekanalen van Feyenoord en het weten te bereiken van een nieuwe leeftijdsgroep. Daarnaast heeft de app ook bij weten te dragen aan verschillende commerciële doelen, zoals de integratie van merchandising in de app, wat heeft geleid tot een stijging van 4% in aankopen in de fanshop.

Overige informatie

De Feyenoord-app bestaat al enige tijd, maar wordt continu up-to-date gehouden. Naast continue optimalisaties heeft BLIS ook diverse innovaties doorgevoerd om een nog betere user experience en fan-beleving te creëren én de conversie te vergroten. Voorbeelden hiervan zijn een shirt-configurator met fanshop-integratie, soundboard om memorabele momenten te herbeleven, instelbare pushberichten, matchday experience, de stadion goaltune, countdown tot wedstrijden, wedstrijdverslagen en -voorbeschouwingen en Feyenoord-fotofilters.

BLiS

Barendrecht
BLiS
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe