Financial Focus: informeren en inspireren van vermogenden

Omschrijving

Financial Focus is een contentplatform van ABN AMRO MeesPierson gericht op informeren en inspireren van vermogenden. Hiermee wordt het concept Private Banking laagdrempelig onder de aandacht gebracht en is daarom een belangrijk onderdeel in de sales funnel. In 2019 is een redesign doorgevoerd.

Doel

Omdat ABN AMRO MeesPierson doorlopend de gebruikerservaring van de klant wil verbeteren, moet Financial Focus qua structuur, indeling en uitstraling meer aansluiten bij de behoefte van de doelgroep.

Voortvloeiend uit de ambities en doelstellingen van ABN AMRO MeesPierson is groei en bereik van het platform essentieel. Op het vernieuwde platform wordt de content ingedeeld in nieuwe categorieën en thema's wat resulteert in automatische retargeting. Door de nieuwe structuur zal de bezoeker de content makkelijker kunnen vinden, langer blijven hangen en verleid worden om terug te keren. De content engagement moet leiden tot nieuwe prospects.

Om de SEO en marketing targets te kunnen halen is het voor de redacteuren belangrijk veel flexibiliteit in de back-end te hebben, zodat ze gemakkelijk thema specifieke landingspagina’s kunnen lanceren.

Resultaat

“Het design is compleet vernieuwd en strak, fris en van deze tijd. We hebben de website architectuur volledig veranderd door met een nieuwe categorisering, tags en onderwerpen te werken. Daarbij is het platform dynamischer geworden, doordat we landingspagina’s en artikelen gemakkelijker kunnen vullen op basis van de tags en onderwerpen," aldus Irene van Weert, Product Owner Financial Focus.

Sinds de lancering eind december 2019:
- is het bezoek met 24% gestegen;
- is de traffic op de website met 19% gestegen;
- is er een toename van de bezoektijd met 60%;
- is de conversie voor o.a. de nieuwsbrief net 68,75% gestegen;
- en beoordeelt 88.6% van de bezoekers de website positief.

Tijdens de creatie is er continu met de eindgebruiker getest zodat het UX design en de structuur goed aansluiten bij de behoefte van de doelgroep. Bezoekers kunnen door de verbeterde navigatiestructuur beter bepalen welke content voor hen van belang is. Door de nieuwe categorisering op basis van thema’s, onderwerpen en tags worden bezoekers verleid meer pagina’s te bezoeken en hierdoor dus ook meer content te consumeren.

Het nieuwe Financial Focus platform sluit qua visuele branding goed aan bij de 'familie' ABN AMRO MeesPierson. Het platform is zeer toegankelijk geworden in code en design. Het nieuwe ontwerp heeft gezorgd voor zowel een specifieke Financial Focus stijl als een frisse eigentijdse look & feel.

Overige informatie

De website draait op het CMS WordPress. Voor Financial Focus is een maatwerk thema ontwikkeld. De nieuwe WordPress Gutenberg editor in de back-end biedt veel mogelijkheden voor de redacteuren. Zij kunnen nu eenvoudig landingspagina’s maken voor SEO en marketing doeleinden en deze met verschillende contentblokken flexibel inrichten.

Level Level

Rotterdam
Level Level
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe