Florius Chatbot

Omschrijving

Florius was op zoek naar een manier om met haar klanten in gesprek te gaan over het verduurzamen van de eigen woning. Een chatbot bleek een uitstekend medium om het thema verduurzaming van woningen en de Verduurzaamhypotheek onder de aandacht te brengen.

Doel

Dat verduurzamen van de woning loont, ontdekken steeds meer Nederlanders. Verduurzaming kan zorgen voor meer wooncomfort, een hogere woningwaarde én een beter milieu. Ingewikkeld en duur? Nee hoor. Florius chatbot ‘Robert’ helpt huizenbezitters door middel van een toegankelijk vraaggesprek de eerste stap te zetten. Robert laat zien wat de mogelijkheden en de kosten zijn en wat verduurzaming mogelijk oplevert. Allemaal gebaseerd op de specifieke woonsituatie van de huizenbezitter. Tot slot laat Robert zien hoe de verduurzamingsmaatregelen gefinancierd kunnen worden met de Florius Verduurzaam Hypotheek.

Resultaat

De chatbot is ontwikkeld op basis van chatbot platform van CX Digital met een volledig custom frontend.

API koppelingen met o.a. het Kadaster, Google Maps en Energiebespaarders.nl zorgen voor actuele woninggegevens en verduurzaammogelijkheden en investeringen.

Conversational flow en copy zijn samen met chatcopy specialist Robocopy ontwikkeld.

In de eerste twee weken heeft Robert al meer dan 10.000 chatgesprekken gevoerd. 82% van de gebruikers doorloopt de flow volledig en heeft daarmee inzicht in hoe hun woning verduurzaamd kan worden en welke financieringsmogelijkheden Florius biedt.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Robocopy

4net group

Maarn
4net group
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe