Flow Traders - Digitale strategie en corporate web

Omschrijving

eFocus ontwikkelde voor Flow Traders een hedendaagse digitale strategie, styleguide en nieuwe corporate website.

Doel

De doelstelling is om een een nieuwe corporate website te ontwikkelen en een nieuwe digitale huisstijl met de nadruk op recruitment. Flow Traders handelt aandelen in milliseconden dat wordt uitgevoerd door ongeveer 100 ‘traders’. Het recruiten van geschikte kandidaten is een behoorlijke opgave: 98% komt namelijk niet door het sollicitatieproces. Dit vormt een belangrijk onderdeel van de nieuwe site.

Resultaat

Het traject startte met een Frisse Blik. Na goedkeuring van het concept is er binnen twee weken een Minimal Viable Product (MVP) gebouwd en volgde Sprint 2. Binnen Drupal hebben we flexibele pagina’s ingericht waardoor de eindgebruiker van het CMS templates en blokken kan hergebruiken. Hier door blijft de layout van de site in één lijn met het design, maar biedt wel de nodige flexibiliteit voor de toekomst. Er is veel nieuwe content ontwikkeld voor de nieuwe corporate site.

Kenmerken voor dit project zijn: Responsive, Scrum, Motion stills, svg-animaties, extra landingspage, een nieuwe huisstijl en styleguide, nieuwe copy en fotografie, een koppeling met HR systeem Connexys, Drupal en een nieuwe hostingsetup MS Azure in-the-cloud servers in Amerika, Azië en Europa. De website is responsive, zodat op elk device en schermresolutie de beste lay-out wordt weergegeven. Het project is gerealiseerd binnen vier weken ontwerp- en ontwikkeltijd.

Valtech

Utrecht
Valtech
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe