Flywheel - online gamified platform

Omschrijving

De Flywheel is het toonbeeld van hoe gamification mensen binnen een organisatie kan stimuleren zichzelf, hun werk en hun omgeving op een positieve manier te veranderen.

Doel

De Flywheel is een gamified tool waarmee deelnemende medewerkers elkaar in teamverband inspireren een positieve, duurzame gedragsverandering te ondergaan in hun professionele omgeving, zoals bijvoorbeeld bewuster omgaan met energie of papier.

Resultaat

Zes weken lang doen deelnemers in teamverband een wekelijkse challenge van maximaal 10 minuten. Hierdoor worden ze geprikkeld om ervaringen en ideeën face to face te bespreken. Hoe meer challenges ze doen, hoe hoger ze zelf en met hun team in de ranking staan. De Flywheel tool wordt al door zo’n 36.000 mensen binnen organisaties als Unilever en Enexis met succes gebruikt: meer dan 70% van de deelnemers laat gedragsverandering zien. Doordat het platform opgezet is met Symfony 2, is het makkelijk schaalbaar en in te richten op een manier die goed bij de klant en haar huisstijl past.

Overige informatie

Driebit

Amsterdam
Driebit
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe