Friederichs: groei in bestellingen dankzij maatwerk webshop

Omschrijving

Sigma Solutions ontwikkelde een webshop die aansluit bij het motto van Friedrichs: "Friedrichs kijkt anders". De webshop voldeed niet aan de functionele eisen anno 2016 (bijv. responsive deisgn). Er waren onvoldoende mogelijkheden om cross- en upsell te realiseren. Dat Friederichs dé totaalleverancier voor de opticien is nu terug te zien.

Doel

"Friederichs kijkt anders"
Een sterk assortiment kwaliteitsproducten is slechts één facet van goede dienstverlening, vindt Friederichs. Daarom besteedt zij ook veel aandacht aan professionele service. Samen vormen deze facetten Friederichs' bedrijfsmotto: "Friederichs kijkt anders".

De huidige webshop van Friederichs sloot echter niet aan bij dit motto. De webshop voldeed niet aan de functionele eisen anno 2016 (bijv. responsive deisgn) en er waren onvoldoende mogelijkheden om cross- en upsell te realiseren.

Om haar klanten de service te bieden die zij van Friederichs mogen verwachten - optimaal gebruikersgemak en 24/7 beschikbaar - liet het bedrijf een maatwerk B2B webshop ontwikkelen.

Resultaat

Dat Friederichs dé totaalleverancier voor de opticien is nu daadwerkelijk terug te zien in de webshop.

- webshop creëren met optimale klantbeleving;
- optimaliseren voor smartphones en tablets;
- nadruk leggen op conversie door de bezoeker te begeleiden naar een afgeronde bestelling
- gebruiksvriendelijkheid creëren voor zowel bezoeker als beheerder;
- maatwerkoplossing die aansluit op bestaande systemen;
- doorlopend ontwikkelproces en monitoring.

Het is nu onder andere mogelijk om bestellingen rechtstreeks bij de eindklant thuis te laten bezorgen. De nieuwe webshop biedt opticiens een compleet overzicht van het uitgebreide productaanbod - één product kent al snel 50.000 varianten - en maakt het mogelijk om snel te schakelen tussen de verschillende varianten. Zo komen de opticiens eenvoudig tot een compleet advies op maat.

Net als haar klanten, plukt ook Friederichs de vruchten van de nieuwe B2B webshop. Deze biedt de mogelijkheid om cross- en upsell te realiseren. Met resultaat! In de eerste 10 maanden na livegang zijn bezoekers gemiddeld 10% langer op de webshop en is de conversieratio met 5% gestegen.

Overige informatie

Over Friederichs: in een markt waar leveranciers groter worden en assortimenten versmallen, houdt Friederichs oog voor de wensen van haar individuele klanten: de opticiens en contactlensspecialisten. Met meer dan 400 artikelen biedt Friederichs het meest complete aanbod contactlenzen, contactlensvloeistoffen, oogzorgproducten en accessoires.

Een uitgebreidere versie van deze case vindt u op: http://goo.gl/8XJFYD

Sigma Solutions

Alkmaar
Sigma Solutions
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe