#FULLCOLOURFRIDAY

Omschrijving

Steps wil dat de vrouw zich krachtig voelt in haar outfit. Op nummer 1 in de Steps-collectie staat de jurk. Uit een analyse kwam naar voren dat de huidige uitingen niet matchen met de uitgangspunten van het merk. Black Friday werd aangegrepen om het merkverhaal krachtig over te brengen.

Doel

De #fullcolourfriday campagne van Steps begon vanuit het strategische inzicht dat de huidige merkstrategie niet werd doorgevoerd waardoor Steps de doelgroep niet aan zich kon binden. Het doel van de activatiecampagne tijdens de Black Friday campagne is het nieuwe merkbeeld van Steps voor het eerst onder de aandacht te brengen. Dit doel valt uiteen in het 1) breed onder de aandacht brengen van de nieuwe merkboodschap, 2) betrokkenheid creëren onder de doelgroep en 3) nieuwe klanten aantrekken met de hernieuwde merkboodschap. Deze doelstelling vertaalde zich naar de KPI’s zichtbaarheid, weergaven en deelacties van de AR Instagram filter en aantal nieuwe Steps Friends.

Resultaat

Op basis van een uitgebreide contentflow en een uitgewerkte contentplanning werd er dagelijks aantrekkelijke content verspreid waarbij het visuele concept consistent is doorgevoerd. Zowel in on-als offline uitingen werd de powervrouw centraal gezet met kleurrijke en impactvolle beelden en video’s. Met diverse onderscheidende uitingsvormen werd de doelgroep betrokken bij de missie van Steps om meer kleur aan de wereld te geven. In de uitvoering resulteerde dit in het iconische beeld van de exploderende kleurenjurk in verschillende vormen. Zo zijn winkeletalages, online advertenties, de website, de app, mailings, social media uitingen en diverse advertising kanalen gebruikt om de boodschap van kleur te verspreiden. Dit resulteerde in korte tijd in een groot bereik op diverse kanalen, interactie met de doelgroep door onder andere het AR Instagram-filter, nieuwe Instagram volgers, meer dan 700 nieuwe Steps Friends, een stijgende verkoop en de merkwaarden van Steps duidelijk in alle uitingen verwerkt.

In korte tijd is de boodschap van kleur breed verspreid, heeft de doelgroep met de Instagram filter letterlijk kleur aan hun tijdlijn gegeven en hebben honderden nieuwe klanten zich aangesloten bij het merk Steps.

Een geslaagde campagne die het merk Steps in korte tijd extra kleur heeft gegeven! Face filter 118128 weergaven 1074 registraties 122 deelacties +/- 600 extra Instagram volgers tijdens de actieperiode App 714 nieuwe steps friend

Overige informatie

Uit een analyse kwam naar voren dat de huidige uitingen niet matchen met de uitgangspunten van het merk Steps. Black Friday werd aangegrepen om het merkverhaal krachtig over te brengen en de onderscheidende merkidentiteit van Steps te benadrukken. Met #fullcolourfashion werd gekozen om tijdens Black Friday juist kleur centraal te zetten. Door tegen de stroom in te zwemmen met de boodschap werd het nieuwe merk Steps krachtig neergezet. Voor het campagnebeeld is gekozen voor een jurk die knalt van kleur om de kracht van vrouwen, de jurk en kleur centraal te zetten. De Black Friday korting was alleen geldig op gekleurde items uit de collectie en alleen toegankelijk voor Steps Friends, het loyaliteitsprogramma van Steps in een app. Het kleur statement werd extra kracht bijgezet door een Instagram Augmented Reality (AR) filter te verspreiden die de stories van volgers liet exploderen van kleur. Aan de filter werd een winactie gekoppeld en in alle on-en offline uitingen stond kleur centraal.

Gebruikte Media
- winkeletalages
- diverse online advertenties
- de website
- loyaliteitsprogramma Steps Friends
- de app
- mailings - social media uitingen
- Instagram Augmented Reality (AR) filter
- diverse advertising kanalen

Doordat de #fullcolourfriday campagne succesvol is geweest voor Steps, is er bewijs geleverd dat de gekozen richting met de merkstrategie voldoende potentieel heeft voor de toekomst.

+ Voeg case toe