Militaire GIFjes voor Insta en Snap

Omschrijving

Hoe kun je als ministerie van Defensie nog beter aansluiting vinden bij de belevingswereld van jongeren, die je belangrijkste wervingsdoelgroep is? Door jezelf in te leven in die jongeren en hun mediagebruik, en ze te verrassen met unieke GIF-stickers ‘army style’ voor Instagram en Snapchat.

Doel

Doelstelling was om de online presence van Defensie op social kanalen verder versterken, met name onder de potentiële wervingsdoelgroep van 15 tot 24-jarigen.

Defensie werkt elke dag aan vrede en veiligheid. Met ruim 60.000 medewerkers is Defensie een van de grootste werkgevers van ons land. Het werkgeversmerk van Defensie is goed vertegenwoordigd op social media, en met name op Instagram aan het groeien. Via stories geeft Defensie dagelijks inzicht in het werk van militairen.

In 2019 heeft het toevoegen van GIF-animaties (stickers) op Instagram en Snapchat een enorme vlucht genomen. Toen we ontdekten dat er nog nauwelijks GIF’s over ‘defensie’ of ‘army’ te vinden waren, zijn we in dit gat gesprongen door jongeren de unieke optie te bieden om échte Nederlandse militairen als GIF-animatie aan hun persoonlijke stories toe te voegen.

Resultaat

We onderzochten populaire GIF-stickers, maakten een lijst van 37 poses, haalden 6 militairen naar ons kantoor en zetten ze in een dag op de foto. We voegden nog wat after effects firework toe, uploadden onze gifs via Giphy.com naar Instagram en Snap en de doelgroep deed de rest: in 6 maanden tijd werden onze GIF-stickers 31 miljoen keer gebruikt!

Maximum Recruitment Advertising

Capelle a/d IJssel
Maximum Recruitment Advertising
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe