GOGO content marketing

Omschrijving

Voor GOGO heeft Pixelfarm een content marketing platform ingericht. Inspiratie, informatie en beleving waren de peilers.

Doel

Jongeren zijn een lastig te bereiken doelgroep. Ze zijn niet gevoelig voor traditionele marketing / communicatie en hoppen snel van kanaal naar kanaal. Omdat jongeren zelf op zoek gaan naar informatie over jongerenreizen op het web, maar dit niet persé doen bij een aanbieder, hebben we een content marketing platform ontwikkeld waar content op het gebied van jongerenreizen geplaatst wordt. Dit zijn blogs, maar ook video's, reviews, gastblog content, en gallery's.

De keuze om het content platform naast de reguliere website te draaien was een strategisch. Doordat GOGO.nl puur als conversie website is ingericht, is er niet echt plaats voor additionele content. Ook wordt de informatie op gogo.nl als commercieel gepercipieerd. Het doel is zodoende om jongeren aan te trekken op het content platform om deze uiteindelijk te converteren op de hoofd website.

Resultaat

-- Door het platform in te richten op puur content veel inbound verkeer
-- GOGO heeft een platform om content die niet op de reguliere website past te plaatsen
-- Door duidelijke call to actions te plaatsen op het platform veel inkomend verkeer op de hoofd website
-- Dient als inspiratie platform voor jongeren op het gebied van reizen en lifestyle

Pixelfarm

Barendrecht
Pixelfarm
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe