Greenchoice BOKS - Lekker bezig met je energie

Omschrijving

Greenchoice biedt haar klanten een app waarmee ze inzicht verkrijgen in hun energieverbruik, zelfs op apparaatniveau en zonder extra hardware. Gebruikers worden uitgedaagd energie te besparen, waarmee Greenchoice als eerste groene energieleverancier nu ook de aanbieder wordt die klanten aanspoort om de energie die ze gebruiken zelf op te wekken.

Doel

Het doel van Greenchoice is om alle klanten op een leuke manier energieneutraal te maken: “BOKS, Lekker bezig met je energie”. De doelgroep van de app is zowel klanten die continu bezig zijn met hun eigen energiebesparing, als mensen die nauwelijks weten hoeveel ze elke maand betalen. Voor al deze klanten biedt de app een intuïtieve gebruikerservaring, die complexe energiedata overzichtelijk maakt en precies inzicht geeft.

Greenchoice is de enige energieleverancier waarbij klanten inzicht verkrijgen in hun eigen energieverbruik op apparaatniveau d.m.v de app. Greenchoice is hiermee wereldwijd een pionier. Gebruikers zien hoeveel energie de koelkast gebruikt of hoeveel ze kwijt zijn aan verlichting. Hiervoor is geen extra hardware nodig, behalve een slimme meter. Door middel van specifieke tips kan je als gebruiker je energieverbruik verlagen. Je ziet dan ook terug hoe je energieverbruik is verandert over tijd.

Door middel van challenges wordt de gebruiker zelfs extra uitgedaagd om het energieverbruik te verlagen of om te investeren in maatregelen om zelf energie op te wekken. Het doel hiervan is om klanten echt energieneutraal te maken. Greenchoice was de eerste energieleverancier die alleen maar groene stroom levert en is daarnaast de eerste aanbieder die haar klanten echt helpt om volledig energieneutraal te worden. De handzame, intuïtieve, informatieve app is hierbij de ideale hulp.

Resultaat

De app geeft gebruikers inzicht en helpt klanten energie te besparen. De app wordt ontwikkeld in een Scrum team waar de key stakeholders van Greenchoice, Qikker Online en andere strategische partners onderdeel van uitmaken.

In 2015 werd eerst de app gelanceerd waarna het product BOKS in 2016 volgde. Momenteel wordt er hard gewerkt aan een uitbreiding van de BOKS campagne waarbij klanten hun eigen challenges ook echt kunnen meten.

* 102.000 downloads in 2016 een verdubbeling ten opzichte van 2015
* Met 7.500 unieke gebruikers per dag het meest gebruikte contactpunt van klanten met Greenchoice
* 50.000 van de klanten van Greenchoice gebruikt de app minimaal 1 keer per maand
* Met een rating van 3 sterren een van de hoogste in de branche
* Klanten die de app gebruiken, gebruiken deze gemiddeld 6 keer per maand
* Inzicht tot op kwartier niveau en voorgestelde tips en bespaar uitdagingen in de app leiden tot een besparing van 10%

Overige informatie

Qikker Online

Amsterdam
Qikker Online
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe