Haal alles uit je verblijf met de Landal GreenParks app

Omschrijving

De gasten van Landal GreenParks plannen activiteiten en uitstapjes het liefst op de dag zelf. De papieren parkwijzer was daar vroeger een praktisch hulpmiddel voor. Eind 2017 hebben Landal en het We are you app-team een digitale en uitgebreidere versie gelanceerd.

Doel

Met deze app hebben gasten van 85 Landal parken (en in 5 talen) alles bij de hand om hun vakantie nog leuker en gemakkelijker te maken.

Resultaat

Met verschillende externe partners en verschillende teams binnen Landal hebben we op crossplatform Xamarin de native iOs en Android app ontwikkeld. Alle parken kunnen hun activiteiten, restaurants en informatie delen via deze app. Op deze manier kunnen gasten altijd zien wat er te doen is, wanneer er iets te doen is en waar een activiteit plaatsvindt. Qua usability tests scoort de app een 4,7 (op schaal van 5).

Overige informatie

In aanloop naar de ontwikkeling is de doelgroep meegenomen in de keuzes voor de ontwikkeling. Gasten van Landal GreenParks kregen een aantal vragen. Wat verwacht je van een app tijdens je verblijf? Waar heb je behoefte aan? Er zijn ook persoonlijke interviews en enquĂȘtes afgenomen door het team en daar kwam uit dat gasten tijdens hun vakantie vooral niet ver vooruit willen plannen. Wat je doet tijdens je verblijf en waar je heen gaat wil je bij voorkeur op de dag zelf of een dag ervoor plannen. Gasten willen via de app snel activiteiten reserveren en andere zaken regelen. Maar het moet een optie zijn en niet de enige manier om zaken te regelen. Persoonlijk klantencontact vinden gasten erg belangrijk. Zowel vanuit de gasten als vanuit Landal GreenParks blijft persoonlijk contact essentieel. De app versterkt de gastvrijheid, zonder het persoonlijk contact. te vervangen.

We are you

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

Tags

+ Voeg case toe