Hoe maak je een persoonlijk verhaal voor 6 miljoen klanten?

Omschrijving

Hoe creëert bol.com een ‘happy moment’ in je inbox? Simpel, tover een glimlach op je gezicht door middel van storytelling via e-mail. Met deze opdracht creëerde Gracious Studios een totaal nieuwe e-mail beleving die de ontvanger meeneemt door zijn of haar persoonlijk verhaal bij bol.com.

Doel

Verras de klant met de momenten die zij samen hebben beleeft met bol.com en creëer een happy moment die zij niet snel zullen vergeten.

Omzet genereren is ondergeschikt in de campagne, deze is voornamelijk gericht het belonen van de klant trouw en het verbeteren van de klant waardering met als hoofdzakelijke KPI het verbeteren van de NPS score.

Hoe realiseer je dit louter in het kanaal e-mail? Een kanaal dat in ontwikkeling al jaren nauwelijks vooruit komt en door vele ten dode is opgeschreven.

Creëer een feestje in je inbox door middel van geavanceerde personalisatie die verder gaat dan het tonen van productblokken. Een campagne gericht op klantenbinding, activatie en engagement die een terugblik in het verleden en sneak peek in de toekomst biedt van jouw tijd als klant bij bol.com

Resultaat

Het resultaat is een persoonlijk verhaal voor 6 miljoen klanten. Een gepersonaliseerde e-mail campagne die elke klant meeneemt door zijn of haar tijd bij bol.com. Vanaf zijn/haar eerste aankoopjaar, tot de laatste categorie introductie van bol.com. Alle momenten in het verleden, heden en zelfs de toekomst komen langs de revue op creatieve en interactieve wijze. Door middel van de nieuwste technologieën op het gebied van e-mailmarketing.

De e-mail campagne maakt gebruik van responsive design, CSS3 animaties, HTML5 video en zelfs specifieke fallbacks voor Outlook en oudere e-mail clients.

Van het dagboek dat openklapt met een persoonlijke introductie tot de laatste commercial die live afspeelt in de e-mail client, geen moeite werd bespaart om de meest levendige e-mail campagne van Nederland te creëren dat met behulp van progressive enhancement of graceful degrading zijn charme op elke device behoud.

Gracious

Den Haag
Gracious
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe