Hartslag-app voor Opel en Feyenoord

Omschrijving

Om aandacht te vragen voor de Hartstichting kregen 100 Feyenoord-supporters tijdens De Klassieker tegen Ajax een hartslagmeter om. De
hartslag van het legioen werd gemeten via een app en was live online en via FOX Sports te volgen.

Doel

Een unieke actie bedacht door sportmarketingbureau
Triple Double, binnen een langdurige samenwerking met Opel als hoofdsponsor van Feyenoord. E-sites is verantwoordelijk voor alle designs en technische realisaties. Veel media-aandacht heeft het einddoel - in totaal 170.000 burgerhulpverleners voor het oproepsysteem
- dichterbij gebracht.

Resultaat

De ┬┤Hartslag van het Legioen┬┤ actie bleek een schot in de roos. De media dook erbovenop. In totaal zijn er binnen een week 77 artikelen gepubliceerd in online, print, landelijke en regionale media.

De publicaties hadden een cumulatief bereik van ongeveer 10 miljoen en een waarde van meer dan 1,5 miljoen euro aan vrije publiciteit. De actie genereert meer dan 1 miljoen impressies online en op social media. Opel en Feyenoord haken tijdens de wedstrijd in om het publiek te informeren over de hartslag van het legioen bij spannende momenten. Er waren ongeveer 1.200.000 kijkers op FOX Sports. En 15.000 unieke bezoekers op de website opel.nl/voorhetleven tijdens de wedstrijd om de hartslag live te bekijken.

Sinds de inzet van Opel en Feyenoord voor de Hartstichting
eind 2014, zijn er bijna 50.000 burgerhulpverleners
bij gekomen.

E-sites

Breda
E-sites
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

Tags

+ Voeg case toe