Headless: Agile, onafhankelijk en schaalbaar!

Omschrijving

Bridgestone is partner van de Olympische Spelen. Een Olympische website en nieuwe productwebsites kregen een sleutelrol in hun communicatie en moesten niet alleen snel worden gebouwd, maar ook flexibel zijn in het onderhoud.

Doel

De nieuwe Bridgestone Olympische websites alsook de nieuwe producthomepage, familie- en detailpagina’s moesten worden uitgerold in alle key markets van Bridgestone in Europa, Midden-Oosten, India en Afrika.

Resultaat

Bridgestone wilde graag het Sitecore-platform gebruiken en wij hebben hiervoor de aanpak, het werkproces, uitgedacht en de front-end development inclusief integratie uitgevoerd. We gebruikten de headless approach: Componentdefinitie, presentatie en contentmanagement zijn hier losgekoppeld. De contentstructuur
wordt gedefinieerd in XML en komt via de JSS-interface in het CMS, ‘Vanilla’-templates halen content uit het CMS via een GRAPH.QL interface. Door het scheiden van de frontend en het CMS worden de websites in een recordtijd
gerealiseerd, inclusief flinke kostenbesparingen.

Springbok

AMSTERDAM
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe