Heineken Biertegoed

Omschrijving

Voor het eerst in de geschiedenis maakt een biermerk het mogelijk dat bier, aangeschaft in de supermarkt, een vers getapt biertje waard is in de horeca. Heineken Biertegoed beweegt mannen van de bank naar de bar met één app voor Biertegoed en voor krachtige interactie met het Heineken merk.

Doel

Resultaat


Overige informatie

Heineken Biertegoed is een win-win-win situatie: Heineken verkoopt meer bier, zowel in retail als horeca. Consumenten krijgen een unieke beloning bij hun aankopen en de bareigenaren verwelkomen meer bezoekers in hun zaak. Verder biedt dit unieke programma meerwaarde voor alle stakeholders in termen van inzichten uit gedragsanalyse en andere, voorheen niet beschikbare, data.
Ondanks dat Biertegoed volledig nieuw was voor consumenten, bewijst het zich als een aantrekkelijke ‘munt’ of ‘betaaleenheid’. Het succes is onmiskenbaar, zowel consumenten als bareigenaren omarmen het nieuwe programma.

Opdrachtgever: Heineken Nederland. Credits: Bram Westenbrink, Jetske Freeve, Rob van Griensven, Sebastiaan Berkvens, Ana Henriques, Alexander Cramer, Paul Tholen, Marissa van Adrichem, Tim Visser, Wesley Bos, Evie Janssen. In samenwerking met Magneds, Starcom NL, TBWA Neboko, Boomerang Create.

Magneds

Tilburg
Magneds
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe