Hellocars: nieuw online businessmodel in de automotive

Omschrijving

Ongekend succes van marketing zonder Ads!
Hellocars verkocht afgelopen maand 30 leaseauto’s via Whatsapp. Een ongekend succes voor een bedrijf dat pas 4 maanden online actief is. De marketingstrategie hierachter is niet nieuw. De uitvoering wel. Het geheim vind je in de combinatie van marketing met slimme technologie.

Doel

“Vanuit de autobranche kregen we de vraag om de markt op een andere manier te betreden”, aldus Jel Bedaux van Indicia te Tilburg en hoofdaannemer van het Hellocars-product. “‘Alle concurrenten proberen op exact dezelfde wijze via google ads een online graantje mee te pikken en wij willen het anders.’ Zo luidde het betoog in ons eerste klantgesprek. Een interessante uitdaging, dus wij namen die info mee naar huis en zetten het om in een winnaarsconcept.” Geen ads, wel content, 100% online. Doel? 50 auto's online verkopen in 4 maanden tijd. Met dat bewijs verkopen we meer dan een gemiddelde autodealer. En dat is gelukt.

Resultaat

Resultaat v.a.1 nov - 1 maart
Waarde van 1.3 miljoen aan euro's van verkochte auto's
973 marketing qualified leads / 57 verkochte auto’s inclusief financiering/ (conversie = 5,8%). Gemiddelde groei van 18% per maand.
We bedachten:
-Een online platform met slimme techniek en marketing automation.
-Long tail strategie op content die naar elkaar linken en in een salesfunnel contacten opleveren
-Een salesorganisatie die via whatsapp leads kunnen converteren naar contracten voor de verkoop en financiering van auto's.


Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Door Lotje getikt

Overige informatie

Met Hellocars vertaalde Indicia een ondernemersvraag uit de markt naar een compleet nieuw operationeel businessmodel in de relatief traditionele automotive-branche. De gedachte erachter is eenvoudig. MKB-ondernemers en ZZP’ers regelen hun zaken steeds vaker online, van verzekeringen tot inkoop en van administratieve diensten tot aan promotiemateriaal.Dus ook auto's dachten wij.
Het businessmodel van Hellocars is disruptief in de traditionele autobranche. Zonder een eigen autovoorraad of andere gerelateerde producten leidde de combinatie van onafhankelijk advies en service, webdevelopment, contentmarketing, social lead generation en marketing automation tot een operationele digitale startup met een enorme groeipotentie.

Indicia BV

TILBURG
Indicia BV
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe