Het nieuwe erasmusmc.nl

Omschrijving

Bij de publieke website van Erasmus MC staan de wensen van de websitebezoekers voorop: een compacte website met een duidelijke structuur om makkelijk informatie te kunnen vinden. Klantvriendelijkheid en toegankelijkheid, ook op mobiel en tablet, krijgen de voorrang boven volledigheid.

Doel

Toegankelijk en snel antwoord geven op de verschillende vragen van bezoekers. Dat is het doel van Erasmus MC met de nieuwe website.

Resultaat

Aan de hand van continue feedback van gebruikers en speciale gebruikerstests wordt dagelijks gewerkt aan het optimaliseren van het overzicht en de gebruiksvriendelijkheid.

Overige informatie

Het Erasmus MC was toe aan een frisse, nieuwe website met een moderne uitstraling. Het doel: toegankelijk en snel antwoord geven op de verschillende vragen van de diverse doelgroepen. Om dit te bereiken hebben de bezoekers van de website, met name de patiƫnten, een prominente rol gekregen bij de ontwikkeling van de website.
Sinds de livegang proberen Erasmus MC en We are you aan de hand van nieuwe feedback en onderzoeken continu te achterhalen hoe het nog beter kan. Zo komt er continu bruikbare feedback binnen via de site zelf en gaat er gewerkt worden met een klankbordgroep. En na de livegang van de website zijn twee usability onderzoeken uitgevoerd: een algemeen gebruikersonderzoek en een accessibility onderzoek. Dat laatste onderzoek was masterondezoek van een student Communicatie en Organisatie van de Universiteit Utrecht waarin bezoekers met een beperking centraal stonden. Denk daarbij aan visuele beperkingen of autisme. De resultaten uit alle onderzoeken dragen zichtbaar bij aan de verbetering van de website en daarmee aan de digitale dienstverlening van Erasmus MC.

We are you

Tuil
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe