Hét versplatform Mijn Keukentuintje

Omschrijving

Mijn Keukentuintje is hét versplatform van Nederland. Wil je meer weten over het houden en onderhouden van vers? Dan ben je bij Mijn Keukentuintje aan het juiste adres. Mede dankzij de grote betrokkenheid van de community is het platform uitgegroeid tot dé basis voor versinspiratie, -educatie en -activatie.

Doel

Mijn Keukentuintje wil Nederland verversen. Geen wijzend vingertje over gezondheid en vitamines. De community wordt geactiveerd om meer verse producten zelf te produceren. Dit doen we niet alleen omdat het gebruik van verse producten belangrijk is (gezondheid, milieu, etc.), maar bovenal leuk! Koken met verse producten wordt leuk gemaakt! En moestuinieren nog leuker!

Ons doel voor 2017 was om door middel van bereik en interactie de online community te versterken en te doen groeien, zodat Mijn Keukentuintje jaar in jaar uit hét versplatform van Nederland blijft. Sinds 2013 brengen we versliefhebbers bijeen. Mijn Keukentuintje informeert, inspireert en activeert. Dat maakt het platform ook zo bijzonder.

Resultaat

Door de inzet van social media en e-mailnieuwsbrieven hebben we het afgelopen jaar de community weten te versterken. We hebben de bestaande versliefhebbers geactiveerd en geïnspireerd en nieuwe versliefhebbers aangetrokken. Door middel van up-to-date, inspirerende, activerende en vooral persoonlijke content zorgen we ervoor dat de community groeit, betrokken is, meer betrokken wordt en zo deel blijft van Mijn Keukentuintje.

We gaan dagelijks actief het gesprek aan met al onze versliefhebbers en luisteren naar hun verhalen en behoeften. Zo hebben wij de community leren kennen. Want wij geloven in een people-to-people benadering in plaats van business-to-consumer benadering. Het mens achter het merk is degene die het verschil maakt en de verbinding creëert. Op deze manier gaan we samen een relatie aan en bouwen we een betrokken community op.

In 2017 hebben we voor de tweede keer de Nationale Moestuintelling georganiseerd. Hierbij vragen we moestuinierend Nederland om onder andere te delen wat zij verbouwen, wat voor tuin ze hebben, hoeveel ruimte ze hebben en wat hun motivatie is om verse producten te verbouwen. Deze informatie kunnen wij vervolgens weer inzetten om het platform nóg relevanter en inspirerender te maken.

Door deze inzet is het afgelopen jaar de interactie per 1000 fans hard gestegen. De fans zijn actiever dan ooit, in de meer dan 80.000 interacties delen ze graag mooie moestuin verhalen en foto’s. Vergeleken met 2016 hebben we 8,6% meer interactie weten te realiseren, is het bereik bijna verdubbeld en is het aantal websitebezoekers gestegen!

Overige informatie

Red Carpet Social Media

Breda
Red Carpet Social Media
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe