Hoe maak je van je merk een love brand?

Omschrijving

Alle ingrediënten zijn aanwezig, de potentie is groot en de ambitie hoog. Toch lukt het maar niet om de belofte van je merk in een succesvolle social presence om te zetten. Succescase: Diamond Point.

Doel

Op het moment dat zij met ons contact zochten was er net een nieuwe huisstijl vastgelegd en het nieuwe marketingplan er op gericht om naast de fysieke winkels ook de webshop onder de aandacht te brengen en de naam duidelijker als merk in de markt te zetten. Om de naamsbekendheid te verhogen en top-of-mind te komen. Ultieme doel: van Diamond Point een ‘love brand’ te maken.

Resultaat

Een grote schare loyale fans. Wat je goed terug zag bij Facebookposts die simpelweg ook uitstekend scoorden als het gaat om bereik en interactie – wanneer daar geen advertentiebudget op was gezet.

Verder kreeg de Facebookpagina van Diamond Point in een jaar tijd van 350 naar bijna 12.000 volgers. Met een IPM-score eind december 2015 van 24,65! Instagram kreeg de teller op 459 volgers en Pinterest op 77. Twitter reikte helaas niet verder dan 172 volgers. Uiteindelijk valt of staat succes bij de keuze van de best passende kanalen, de tijd die je als bureau hebt om er aan te werken en de budgetten die een opdrachtgever heeft om te adverteren op die kanalen. Wordt het niks – zoals Pinterest en Twitter in dit geval best teleurstelden – dan is het soms beter je aandacht niet te verdelen, maar afscheid te nemen en de focus te leggen op je succesnummers. Een advies dat we onze opdrachtgevers altijd meegeven.

+ Voeg case toe