Hollands Hoop: een virtuele interactive

Omschrijving

Bij seizoen 2 van de prijswinnende dramaserie Hollands Hoop is een immersive interactieve site ontwikkeld. Deze interactieve site neemt bezoekers mee in de leefwereld van Hollands Hoop. Ze kunnen ronddwalen in de boerderij en omgeving, inzoomen tot op detailniveau, geheimen ontdekken, herinneringen ophalen en een zoekspel spelen.

Doel

Een immersive online verhalende game ervaring creëren binnen een virtuele Hollands Hoop wereld die recht doet aan de hoge artistieke en technisch hoogwaardige kwaliteit van de tv-serie.

De bezoeker moet meegenomen worden, of kunnen dwalen, in de online Hollands Hoop wereld die opgebouwd is uit hoge resolutie afbeeldingen en 360 graden gigapixel foto’s. Daarbij moet een interactieve storyline kunnen worden toegevoegd en een intelligent zoekspel worden geïntegreerd.

Doel was om de Hollands Hoop-fan sterker te betrekken bij de serie, en hen de ervaring te geven onderdeel te zijn van de wereld van Hollands Hoop.


Resultaat

Met de interactieve wereld van Hollands Hoop die is gebouwd, krijgen fans en bezoekers toegang tot de leefwereld van de hoofdpersonen in de serie, en zo het gevoel onderdeel te zijn van de serie zelf. Ze kunnen ronddwalen in de boerderij en omgeving, middels een 360 graden ervaring verschillende kamers in het huis bekijken en via die weg herinneringen ophalen en geheimen ontdekken. De van de serie afgeleide audio en muziek zorgen voor een extra intense ervaring.
In de interactive is een game geïntegreerd. Door dit zoekspel te spelen, worden alle onderdelen in de interactive doorlopen en toegang verkregen tot een geheim luik. Voor de échte fans waren er via deze weg Hollands Hoop collectorsitems te winnen.

Er is ook een web-VR versie gemaakt, te bekijken met een VR-bril.

De site is lovend ontvangen. Via mail en op social media ontvingen we enthousiaste berichten als “genoten van de site”, “superleuk speurspel” en “prachtig gemaakt!”.

De site kreeg al meer dan 100.000 bezoeken, waarvan 80.000 unieke bezoekers (and counting). De game is door duizenden bezoekers gespeeld en 600 fans hebben een oplossing ingestuurd. Bezoekers bleven vaak langer dan een half uur op de site!

Met de site is een bredere, jongere doelgroep bereikt t.o.v. de serie en hebben de kijkers en fans intenser kunnen genieten van de serie Hollands Hoop.

De intentie is om de site door te ontwikkelen bij seizoen 3, en nieuwe elementen toe te voegen.

Overige informatie

Zowel de reguliere website als de VR-versie zijn ontwikkeld met Q42’s ultra resolution storytelling platform Micrio. Micrio is eerder ingezet voor internationaal prijswinnende cases als de interactieve documentaire De Tuin der Lusten (http://ntr.nl/bosch) (goed voor een zilveren SpinAward, een gouden European Design Award, een gouden Cross Media Award Innovatie van het Jaar, een UN World Summit Mobile Award, een gouden Dutch Interactive Award en een Webby!).

Speciaal voor Hollands Hoop is het Micrio platform uitgebreid met VR-functionaliteit om een nog indrukwekkendere “storytelling on steroids”-beleving te kunnen bieden.

De hoge resolutie 360 graden afbeeldingen van de verschillende locaties en interieurs zijn gemaakt door Skeye B.V.

Bij de interactive is een speciaal soundlandscape gecomponeerd. De muziek is afkomstig van De Staat en Janne Schra.

+ Voeg case toe