Digitaal op weg naar een woonklaar thuis met BAM Homestudios

Omschrijving

Hoe krijgen huizenkopers gemoedsrust in stressvolle tijden? BAM weet het. Nederlands grootste woningbouwer heeft het aankopen, indelen en inrichten van een nieuwbouwwoning namelijk radicaal veranderd - in het voordeel van kersverse eigenaars (én het eigen bouwproces). ‘Homestudios by BAM’ is een uniek omnichannelplatform waarin fysiek, digitaal en persoonlijk totaal zijn

Doel

Maak met BAM de omslag van bouwgericht naar écht klantgericht
“Een 9+ beleving” wilde BAM nieuwbouw-bewoners gaan bieden. Een grote stap, weg van de focus op bouwtechniek. Wij hebben alle denkbare digitale middelen ingezet om het voorstellingsvermogen van nieuwe eigenaren te vergroten, ze te helpen bij het maken van de juiste keuzes op het juiste moment, en het contact met de BAM-specialisten optimaal te benutten. Efficiënter voor BAM, een wereld van verschil voor bewoners. Die voelen zich echt geholpen en staan nooit voor onaangename verrassingen.

Help BAM om via de digitale weg meerwaarde te bieden aan nieuwe huiseigenaren
Naast nieuwbouwprojecten in heel Nederland heeft BAM in 2018 een fysieke woonwereld gebouwd in Utrecht: het Experience Center. Eén plek waar alle keuzes, materialen, apparatuur, uitbreidingen en indelingen letterlijk tastbaar zijn. Wij hebben elke stap -van vóór de aankoop tot na de sleuteloverdracht- inzichtelijk en behapbaar gemaakt met Mijn Homestudios. Daar houdt de nieuwe huiseigenaar altijd grip en overzicht, en wordt hij geïnspireerd om z’n nieuwe huis tot een echt thuis te maken.

Help BAM om commerciële kansen vanaf de start van elk project beter te benutten
De enorme hoeveelheid waardevolle data die Mijn Homestudios oplevert, biedt inzichten in de gedachtegang van kopers die toekomstige projecten steeds efficiënter en klantgerichter maken. Daarnaast hebben we een ongeëvenaarde koppeling van systemen tot stand gebracht, die de ervaring voor de gebruiker volkomen seamless maakt, én planning en doorrekening van de werkzaamheden flink vergemakkelijkt.

Resultaat

De gehele omnichannel klantervaring is, inclusief het fysieke Experience Center en de introductie van het Mijn Homestudios platform, in anderhalf jaar gerealiseerd. Dit levert een koop- en keuzeproces op dat volkomen persoonlijk is. Niet ondanks, maar juist dankzij volledig digitale aansturing.

Zo staan bij binnenkomst in het Experience Center je eerdere keuzes al voor je klaar. En zie je jouw vloer of keuken precies zoals hij straks zal worden. Door kleinere stappen in het proces, hoeven kopers alleen de beslissingen te nemen die er op dat moment toe doen. Technologie zorgt voor de tastbare bevestiging. En niet onbelangrijk: mensen die met Homestudios werken, kiezen meer afbouw- en afwerkingsopties.

Ook in de routing door het Experience Center brachten we helderheid met hulp van techniek. Door het zeer innovatieve en accurate ‘ultra-wideband’ in te zetten, kunnen we tot op 20 centimeter nauwkeurig je locatie in de ruimte bepalen. Zo word je automatisch gestuurd naar de plekken die voor jou interessant en inspirerend zijn, en ben je echt verdiept in je toekomstige huis. De menselijke ervaring en het reduceren van stress staan ook hier voorop.

Achter de schermen heeft misschien nog de grootste revolutie plaatsgevonden. Wij hebben het offertesysteem, de technische tekeningen, werkplanning, exportlijsten voor onderaannemers, indelings- en afwerkingskeuzes geïntegreerd. Hierdoor is BAM in de unieke positie om voelbaar efficiënter te werken, en met elk project kostenbesparender te zijn.

Nieuwe projecten krijgen met behulp van ons designsysteem sneller een eigen identiteit en site, waardoor inmiddels binnen een jaar 30 nieuwe projecten zijn gelanceerd.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Oberon

Overige informatie

Dankzij Homestudios ervaren jaarlijks ruim 2500 huishoudens minder stress en bespaart BAM significant op het productieproces.

+ Voeg case toe