Nieuwe website iKi Beer

Omschrijving

Nieuwe corporate website voor iKi Beer met internationale uitrol naar 16 landen

Achtergronden van deze case

iKi Beer is er om speciale momenten te creëren en deze te delen met anderen. iKi Beer is de 'fusion' tussen Oost & West. Vanuit deze gedachte is er erg veel nadruk gelegd op de merkbeleving van het eigenzinnige biermerk.

Doel

Een online platform creëren dat een doorvertaling is van de iKi Beer merkidentiteit & branding. Middels de integratie van Social Media de iKi fans en ambassadeurs binden aan het merk. Daarnaast de verschillende distributeurs voorzien van een landspecifiek middel ter ondersteuning van acties en events in het betreffende land (glocal design).

Resultaat

Het Nederlandse biermerk met Oosterse invloeden slaat een nieuwe weg in qua online communicatie. We hebben namelijk gekozen voor een zogeheten 'glocal design'. Dit houdt in dat de website in ieder land dezelfde look & feel krijgt maar (deels) voorzien wordt van lokale content.

Corporate content zoals de visuele identiteit, de smaken, het verhaal achter iKi Beer, nieuws en de professionele recepten worden vanuit Nederland gemanaged. Local content bestaat uit events, acties en recepten; ideale salesondersteuning per land.

De grote visuals op de homepage zorgen voor de iKi sfeer. Daarnaast kan men 'iKi moments' delen via Facebook. Social Media is door de hele website heen geïntegreerd. Periodiek zal dit middel actiematig ingezet worden voor merkactivatie en loyaliteit. Er is gekozen voor een global Facebook fanpage, één plek dus waar Oost & West samenkomen.

Where can I get my iKi? Op de nieuwe website kan de bezoeker eenvoudig per land zoeken naar verkooppunten in de buurt, zowel Bars & Restaurants als Retail. Ook webshops worden hier onder de aandacht gebracht. In het verlengde van 'Delen & Beleven' kan de bezoeker tevens recepten inzenden, zowel Food & Drinks.

Digibiz heeft de website gerealiseerd als eerste onderdeel van de nieuwe online strategie van iKi Beer. Gelijktijdig aan de uitrol naar 16 landen zal er gestart worden met een Social Media strategie om de iKi fan en ambassadeur te binden aan het merk. De website is binnen budget en op tijd opgeleverd. De eerste reacties zijn erg positief!

+ Voeg case toe