Euretco: Implementatie inRiver Product Marketing Cloud

Omschrijving

Euretco Fashion had een grote uitdaging om productinformatie op accurate wijze te beheren. XSARUS implementeerde daarom de inRiver Product Marketing Cloud. Het resultaat: tijdsbesparing door slimme koppelingen, minder handwerk en minder zoekwerk naar de juiste productdata.

Doel

Omdat Euretco met een groot aantal verschillende fashionmerken te maken heeft, is het een grote uitdaging om productinformatie op accurate wijze te beheren. De afgelopen jaren is het voor Euretco Fashion steeds duidelijker geworden dat hoe completer de informatie rondom een product is, hoe groter de verkoopkans is. Wanneer productdata niet compleet, tijdig beschikbaar of irrelevant is voor een consument, kan dit een reden zijn om af te haken. Tijd om het proces rondom productinformatiebeheer onder de loep te nemen.

Verschillende systemen
De productinformatie was tot dat moment ondergebracht in verschillende systemen en bestanden: ERP, e-commerceplatforms en Excelbestanden. Hierdoor was het lastig om de echt essentiële data aan te kunnen wijzen en was niet zeker welke productinformatie de juiste, meest actuele en complete was. Tevens was het introduceren van nieuwe producten, met bijbehorende marketingcontent, een langdurige proces wat voor het grootste deel uit handmatige handelingen bestond. Redenen genoeg om op zoek te gaan naar een Product Informatie Management (PIM) oplossing.

Wensen
Bij de zoektocht naar een geschikt PIM-systeem voor Euretco Fashion, is een aantal wensen opgesteld:

• Het moet een SAAS-oplossing zijn;
• Het moet schaalbaar zijn;
• Het moet makkelijk toegankelijk zijn;
• De investering mag niet groter zijn dan andere oplossingen;
• Het systeem moet altijd beschikken over de laatste versie;
• Het moet een internationale oplossing zijn.

Resultaat

Al snel kwam Euretco Fashion uit bij de oplossing van het Zweedse inRiver: de inRiver Product Marketing Cloud. Een multi-tenant SaaS-oplossing welke bekend staat om onder andere gebruiksvriendelijkheid, retailfocus en de aandacht voor conversiegedreven productmarketing. Tel daarbij goede referenties, internationale oriëntatie, de relatief lage investeringskosten en de optie voor elastic scaling op en de keuze voor inRiver is al snel gemaakt.

De ingebruikname van inRiver Product Marketing Cloud levert Euretco Fashion een flinke tijdsbesparing op. Dankzij koppelingen met onder andere de datapools van GS1 Fashion Base, Stockbase en Fashion Cloud wordt productinformatie automatisch iPMC ingestuurd. Een medewerker moet daardoor nu veel minder handelingen uitvoeren om productdata compleet te krijgen. Hierdoor is het voor Euretco ook mogelijk een breder assortiment aan te bieden en producten sneller verkoopklaar te maken. Producten die vanuit inRiver naar het Euretco e-commerce platform worden gestuurd, worden vanuit dat platform ook direct op veel verschillende webshops van de Euretco leden gepubliceerd. Dat betekent dat alle productinformatie op de verschillende webshops nu uniform en nog completer is.

Ook hoeft er niet meer gezocht te worden naar de meest actuele data. Er is nog maar één centrale bron die de waarheid omtrent productinformatie bevat. Dit maakt dat de kwaliteitscontrole van data een stuk eenvoudiger is geworden.

Overige informatie

GS1 datamodel
Euretco is onderdeel van de koplopersgroep van GS1 Fashion Base. In deze rol wordt meegedacht om de GS1 Fashion datastandaard vorm te geven en te accepteren.

Euretco levert voor haar eigen merken data aan bij Fashion Base in de GS1 standaard. Als inkooporganisatie consumeert Euretco data in de GS1 standaard vanuit GS1 Fashion Base, Stockbase en Fashion Cloud. Beide processen lopen nu via inRiver Product Marketing Cloud.

XSARUS

Middelharnis
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe