Innovatieve mediabank voor Bejo Brandportal

Omschrijving

Het mediaplatform van groentezaadveredelaar Bejo was tien jaar oud en aan vernieuwing toe. Uploaden ging traag en de zoekfunctie was onnauwkeurig. Ook het verzamelen en delen van media kon verbeterd worden. Tijd voor een opfrisbeurt met nieuwe features die het gebruiksgemak van de tool vergroten.

Doel

Bejo vroeg Synetic een nieuwe mediabank te ontwikkelen. Eén digitaal platform waarop Bejo-medewerkers wereldwijd (in meer dan dertig landen) eenvoudig alle media én de huisstijlrichtlijnen kunnen vinden die ze nodig hebben voor marketing- en communicatie-uitingen. Zo moesten zij ook de mogelijkheid krijgen te communiceren op een manier die past bij Bejo's filosofie: 'exploring nature never stops'. De mediabank moest snel, gebruiksvriendelijk, efficiënt en toekomstbestendig zijn. Typisch een klusje waar Synetic graag zijn tanden in zet.

Resultaat

Synetic ontwikkelde de Bejo Brandportal: een splinternieuwe, state-of-the-art digitale mediabank die we bouwden in Drupal 8. Met de innovatieve Brandportal kreeg Bejo precies het online platform waar het bedrijf naar op zoek was. Met de Brandportal krijgen Bejo-medewerkers een tool in handen waarmee ze sneller en makkelijker kunnen communiceren met klanten en partners. Een toegankelijke mediabank waar ze in een paar klikken alles vinden wat ze nodig hebben.

In het Bejo Brandportal kunnen beheerders beelden vele malen sneller uploaden dan bij de oude mediabank. Wil een beheerder bestanden omzetten naar een ander formaat? In de Brandportal is het zo gepiept. Ook de zoekfunctie kreeg een stevige upgrade, en werkt nu beter dan ooit tevoren.

De nieuwe Brandportal is niet alleen een enorme vooruitgang voor gebruikers: ook de beheerders zijn in hun nopjes. Het platform is voor hen makkelijker te onderhouden, doordat ze op een makkelijke manier toegang krijgen.

Door de gebruiksvriendelijke opzet van het Brandportal vindt elke Bejo-medewerker er zijn weg. De mediabank induiken gaat vanaf nu dan ook met een brede glimlach.

Overige informatie

Bejo-medewerkers zoeken in het Brandportal geregeld naar de juiste beelden voor een specifieke campagne of communicatie-uiting. Het kunnen groeperen en delen van beelden is daarbij erg handig. Om dit mogelijk te maken ontwikkelden we 'media collections', aan de hand van de open source module Entity Collector. Een gebruiker kan met media collections meerdere collecties aanmaken en beheren, andere gebruikers toevoegen en eenvoudig bestanden downloaden.

Met de Perfion-koppeling die we in het Brandportal bouwden, wordt informatie automatisch aan media gekoppeld. Zo is de informatie over een gewas of ras altijd up-to-date en toegankelijk. Gebruikers kunnen hiermee nauwkeurig naar relevante media voor specifieke producten zoeken.

De door Synetic voor Drupal 8 ontwikkelde open source module van Cloud Convert creëert de mogelijkheid thumbnails te maken van documenten, films, PDF's, RAW-bestanden en meer. Ook kunnen gebruikers webpagina's omzetten naar PDF-bestanden of afbeeldingen, en Word-documenten naar PDF.

Om het Brandportal zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken, was het wenselijk het te integreren via single sign-on (SSO). Dat deden we via een OpenID-integratie met Microsoft Azure AD. Applicatiebeheerders van Bejo krijgen hiermee zelf toegang tot de mediabank.

Meer weten over deze case? Op https://synetic.nl/portfolio/innovatief-online-platform-laat-bejo-beter-communiceren lees je de uitgebreide versie!

+ Voeg case toe