Innovatieve tool leidt tot indrukwekkend snelle groei

Omschrijving

Wat als volume en snelheid draaien een uitdaging vormt voor verdere business groei? Dan ontwikkel je dé tool om deze uitdaging aan te gaan. En aan die tool werden door Datachecker extreem hoge eisen gesteld: want als je werkt met privacygevoelige gegevens, mag er qua veiligheid niets misgaan.

Doel

Datachecker biedt online identificatie en verificatie oplossingen voor het veilig toetsen van ID-documenten en kredietwaardigheid van consumenten en bedrijven. Een veelgevraagde oplossing in een wereld waar (online) privacywetgeving nog nooit zo hoog op de agenda heeft gestaan. Datachecker heeft ambities om snel te groeien en wilde dat onder andere doen door hun afzetmarkt te verbreden. Een ideale markt, die gebaat is bij de oplossingen van Datachecker, is de uitzendbranche. Organisaties uit deze markt werken op dagelijkse basis met paspoorten, identiteitskaarten en BSN-verklaringen van (potentiele) werknemers. Het is simpelweg broodnodig voor zaken als verloning. Om deze klanten te kunnen toevoegen aan het klantportfolio was er eerst een belangrijk probleem dat getackeld moest worden: de volume aan checks waarmee uitzendorganisaties werken kon Datachecker op dat moment nog niet aan. Omdat de checks veilig en met een vierogen-principe moeten gebeuren, kwam er nog veel handwerk aan te pas. Dit belemmerde Datachecker in hun snelheid. Datachecker riep de hulp in van Loyals om een tool te bouwen die ervoor kon zorgen dat ze grote volumes konden draaien – en daarmee de uitzendbranche konden helpen in het verifiëren van identificatiedocumenten. Aan de tool werden twee belangrijke eisen gesteld. Enerzijds moest deze de volumes aankunnen die uitzendorganisaties dagelijks draaien. Anderzijds moest de tool kunnen communiceren met alle systemen en bruikbaar zijn voor zowel de klant, als de consument die zijn of haar identificatiedocument moet aanleveren aan de uitzendorganisatie. Uiteraard moet de tool voldoen aan de strenge eisen van de AVG-wetgeving.

Resultaat

Loyals heeft samen met Datachecker een strategie ontwikkeld om de uitdaging aan te kunnen. In eerste instantie leek het voor de hand liggend om het gehele validatieproces voor de volle honderd procent te automatiseren. Er is uiteindelijk gekozen voor een middenweg, waarin de medewerkers van Datachecker zo veel mogelijk door een tool worden ondersteund in het valideren van documenten. Handwerk blijft nodig, ook om de foutmarge van 0 te kunnen garanderen, maar de snelheid werd enorm opgevoerd. Deze laatste strategie paste beter bij de snelle groeiambities van Datachecker en kon de organisatie eerder in staat stellen om de uitzendbranche te bedienen.

Samen met Datachecker ontwikkelde Loyals de RTW-tool. RTW staat voor Right to Work en is volledig maatwerk. Het biedt een eenvoudige manier om alle documenten en data in te zien. Via een Api, een portal of via SecureLink kunnen identificatiedocumenten worden geüpload en communiceren met ieder (ERP/CMS-) systeem. De tool checkt vervolgens of documenten valide zijn en of alles compleet is. Deze controles worden automatisch uitgevoerd. Vervolgens worden de documenten altijd extra handmatig gecontroleerd. Dit proces wordt continu gemonitord. Geen enkele validatiecheck ontsnapt aan de aandacht van Datachecker, omdat er eenvoudig in- en overzicht wordt geboden.

De RTW-tool is afgeleverd binnen de afgesproken deadlines en heeft bijgedragen aan een enorme groei van Datachecker. Na livegang heeft Datachecker zeker 15 grote en kleine organisaties uit de uitzendbranche bijgetekend. Daarnaast is de omzet in een jaar met factor 2 gegroeid. De tool is een absolute voorwaarde geweest in deze indrukwekkende groeicijfers.

Loyals

Mijdrecht
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe