Johma - 'Lekkers oet Twente Box'

Omschrijving

Samen met Johma bedachten we een uniek concept: de 'Lekkers oet Twente’ box. Studenten die in en buiten Twente (gaan) studeren kunnen met deze box nieuwe huisgenoten kennis laten met al het lekkers wat Twente te bieden heeft. Deze box is onder de aandacht gebracht d.m.v. een effectieve digital marketingcampagne.

Doel

De digitale campagne van de 'Lekkers oet Twente’ box had een specifiek doel: het genereren van zoveel mogelijk kwalitatieve aanmeldingen en naamsbekendheid vergroten van het Twentse merk. Om deze doelen te realiseren, heeft TRIMM in samenwerking met Johma uitgebreid onderzoek gedaan naar deze zeer lastig te bereiken doelgroep.

Op basis hiervan is een activatieplan samengesteld en een social media campagne uitgezet. Om maximale exposure te genereren voor de actie en te voorkomen dat de doelgroep meerdere keren geconfronteerd werd met dezelfde advertenties, is er gekozen voor een gefaseerde aanpak. De doelgroep is op meerdere momenten getriggerd via de sociale kanalen: Instagram, Instagram stories en Snap Ads met diverse typen content om de unieke box te bestellen. Hiervoor is een actie website ontwikkeld met e-mailmarketing, om de uiteindelijke binding met de doelgroep te behouden.

Bij benadering van de doelgroep staat authenticiteit hoog in het vaandel. Om zo dicht mogelijk bij het merk Johma te blijven zijn alle communicatie-uitingen in de huisstijl van Johma vormgegeven. Ook werkten we met échte studenten in studentenhuizen om het beeldmateriaal te maken, zodat de doelgroep zich goed kon identificeren met de actie. De beelden zijn verwerkt in de gehele campagne, van website tot social media posts.

Resultaat

De KPI’s van de digitale campagne zijn ruimschoots gehaald: ruim 90% van de zeer gespecificeerde doelgroep is bereikt. Een mooi resultaat ten opzichte van de doelstelling! De campagne had tot gevolg dat er meer dan 300% boven het aantal beschikbare boxen werd ingetekend. Samen met Johma zijn we trots op deze uitkomsten en resultaten, en kijken we uit naar nieuwe campagnes in de toekomst.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Skybox, Annabel Jeuring Fotografie

Overige informatie

Over Johma Oet Twente

Wij zijn Johma: de bekendste en grootste saladebereider van Nederland. Al sinds 1968 komen de lekkerste koelverse salades uit onze keuken. Bij het maken van onze salades hebben we maar één doel voor ogen: Johma moet gewoon de allerlekkerste zijn! Daarom gebruiken wij alleen de beste ingrediënten voor onze salades. En elke dag weer zijn we er trots op om met de mooiste kwaliteits-ingrediënten te mogen werken. Om de lekkerste te blijven nemen wij onze consument erg serieus. Wij onderzoeken wensen en behoeften en vertalen die kennis door naar nieuwe én verrassende producten!

TRIMM

Enschede
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe