Jonge Leeuwen van ING

Omschrijving

Jonge Leeuwen laat jongens en meisjes tussen de 6 en 12 jaar nu al meespelen met Oranje.

Achtergronden van deze case

Jonge Leeuwen is, naast een wekelijks tv-programma op Disney XD, een online platform. Speciaal ontwikkeld voor voetballers en fans van het Nederlands Elftal. De samenwerking met de KNVB zorgt voor exclusieve content, zoals voetbaltips en -trucs van Oranje spelers en de bondscoach. Jonge Leeuwen is een van de vele sponsoractiviteiten van ING onder de noemer ‘Nederland Voetballand, aangemoedigd door ING’.

Primeur: Hyves-Connect
Het Jonge Leeuwen platform maakt gebruik van bestaande, veelgebruikte functionaliteiten van Hyves zoals www’s, delen- en respect-buttons, gadgets, pimps en de zoekresultaten. Verder maakt de integratie met dit sociale netwerk het aanmelden en het delen van Jonge Leeuwen content zeer eenvoudig, stimuleert dit het spelen van spellen tegen vrienden en vriendinnen en geeft dit de doelgroep de mogelijkheid om zich op eigen profielpagina’s te associëren met Oranje en het Nederlands elftal. ING is de eerste adverteerder in Nederland met een permanente integratie binnen Hyves en die op haar eigen platform gebruik maakt van Hyves-Connect.

Doel

ING wil Jonge Leeuwen onderdeel maken van de belevingswereld van de jeugd. Naast een wekelijks tv-programma op Disney XD, is de integratie met Hyves essentieel om voetbal zo dicht mogelijk bij meer dan 750.000 jongens en meisjes binnen de doelgroep te brengen.

Resultaat

Jonge Leeuwen is 20 maart jongstleden gelanceerd. De belangrijkste KPI’s zijn aantal Jonge Leeuwen, terugkerende bezoekers op het platform en kijkers van het tv-programma, het virale effect van alle Jonge Leeuwen content en uiteraard de sponsorbekendheid van ING.

+ Voeg case toe