Jos Poell heeft smaak!

Omschrijving

Een ownable content-hub, boordevol content geschreven vanuit consumenteninzicht én social media als traffic-driver, daar gaat ons hart sneller van kloppen. gr8 agency ontwikkelde 'Toast!', hét online magazine boordevol content waar je gegarandeerd honger van krijgt. Let's get this Jos Poell party started.

Doel

De autoriteit op vlak van smaak

Jos Poell associeer je wellicht gelijk met pasteitjes - we don’t blame you, want ze zijn heerlijk - maar ze maken véél meer dan dat. Bij dit bourgondische merk rollen namelijk ook de lekkerste toast, crackers, gebaksbodems, flatbreads en snackproducten van de band. En met lekker bedoelen we ook écht lekker, want ‘smaak’ is sterk verankerd in het DNA van Jos Poell. Alleen de producten met de beste ingrediënten en de lekkerste smaakcombinaties halen de schappen. En dat proef je ook terug!

Jammer genoeg was dit bij de doelgroep nog niet top of mind. Met andere woorden een imago-boost was noodzakelijk om het volledige assortiment onder de aandacht te brengen. 2018 werd hét jaar om Jos Poell sterker op de kaart te zetten door middel van een rebranding.

De eerste stap voor deze rebranding was het package design. De oude verpakkingen werden omgetoverd naar frisse, vrolijk gekleurde verpakkingen door Guts & Glorious, die het gevarieerde assortiment perfect onder de aandacht brengen. Aan de herkenbaarheid op het schap geen gebrek!

Resultaat

De contentmarketing kon natuurlijk niet achterblijven. Samen met het marketingteam van Jos Poell gingen we aan de slag met de contentstrategie en ontrafelden we de juiste verhalen om het domein smaak te claimen. We haakten aan bij de bedrijfs- en marketingdoelstellingen van Jos Poell, analyseerden de consumentenbehoeftes door middel van een onderzoek naar zoekgedrag en keken naar de verschillende media waar we de verhalen konden vertellen. Resultaat was een complete strategie waar Jos Poell minstens een jaar, zo niet jaren, mee vooruit kan.
Gemiddeld bekeek de doelgroep 4 bladzijden van het magazine per sessie, zaten ze 32 seconden op het online platform en hadden we een bounce rate van 7,6%. Ook haalden we via social media veel traffic binnen, met maar €0,08 per artikelweergave konden we dit op goedkope wijze realiseren. Naast kwalitatieve resultaten was ook de samenwerking een feest.

Marketing manager Meike Hoek vertelt:
"Het meest aangename aan de samenwerking is dat gr8 agency het voor elkaar heeft gekregen om de juiste snaar te raken binnen Jos Poell. Het claimen van het domein smaak was iets wat Jos Poell niet van nature uit zichzelf zou zeggen, maar bescheidenheid en ingetogenheid zijn lastig als je een domein wilt claimen. gr8 agency heeft Jos Poell laten ervaren dat we met Wilco en het online magazine juist trots mogen zijn op dit domein. Het verhaal is op de juist manier verwoord en naar buiten gebracht, passend bij Jos Poell."

gr8 agency

Breda
gr8 agency
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe