Ticketscript verkoopt 250M euro aan tickets

Omschrijving

SaaS oplossing waarmee tienduizenden tickets per minuut verkocht kunnen worden.

Achtergronden van deze case

Ticketscript biedt een flexibele online oplossing voor ticketverkoop aan organisatoren, waarbij zij zelf de controle houden over de promotie en kaartverkoop van hun evenementen, zowel in verkoopvolumes als in internationale expansie van de activiteiten.

Doel

Ticketscript heeft een doel voor ogen: hun klanten helpen om zoveel mogelijk tickets te verkopen. Een manier om dit te bereiken is ervoor zorgen dat klanten naar je toe komen. Maar je kunt ook zorgen dat je op de plekken bent waar je doelgroep zich bevindt! Ticketscript heeft ervoor gezorgd dat voorverkoop van tickets plaats kan vinden op plekken waar de doelgroep zich bevindt en op de locatie van het event zelf. Bijvoorbeeld bij de ingang van een festival, aan de deur van een museum of bij de opstapplaats van een rondvaartboot.

Resultaat

GlobalOrange ontwikkelde o.a. een Android point-of-sale mobiele applicatie voor Ticketscript. Als ticketverkoper kun je zo aan de slag: het enige wat je nodig hebt is een tablet en een Ticketscript account. De app kan zowel online als offline gebruikt worden, want de gegevens komen altijd terug in je Ticketscript dashboard. Naast de mobiele app heeft GlobalOrange de API’s ontwikkeld die communicatie tussen de Ticketscript servers en de app mogelijk maken. Zo worden bijvoorbeeld de juiste events door de app getoond en kunnen reserveringen en orders geplaatst worden. Ticketscript verkocht in 2013 voor 250 miljoen euro aan tickets.

GlobalOrange

Amsterdam
GlobalOrange
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe