Keep Distance, Stay Connected

Omschrijving

Dit zijn moeilijke tijden. De bekende roep om sociale afstand en quarantaine thuis heeft veel landen opgesloten. Maar laten we vooral nu niet vergeten om met elkaar in contact te blijven. Gebruik de kracht van creativiteit met woorden, symbolen en kleuren. Laat je dierbaren zien dat je aan ze denkt.

Doel

De initiële vraag was het product ‘de krijtmarker’ bij de doelgroep creatieven onder de aandacht te brengen. Maar gezien de maatschappelijke situatie, hebben we het doel bijgesteld. edding wilde graag mensen d.m.v. creatieve expressie samenbrengen, zonder de social distancing regels te schenden.

Activatie: Het belangrijkste campagnedoel was het activeren van de doelgroep om raamtekeningen te maken met positieve boodschappen en deze te delen op social media, met behulp van de kracht van micro influencers. Door enerzijds de fans als influencers laten optreden, en anderzijds dit als User Generated Content inzetten als inspiratie van edding, voor anderen.

Branding: een belangrijk marketing doel van deze campagne was het genereren van bereik en zichtbaarheid. Ondanks de zeer ongewenste huidige sociale situatie, is de relevantie van het merk nog nooit zo zichtbaar geweest. Met een sociaal doel dat veel positieve naamsbekendheid heeft gecreëerd voor edding als facilitator van creatieve verbindingen.

Resultaat

De strategie was om op een oprechte manier in te spelen op de behoefte aan sociaal contact, ook al was dat op veilige afstand. We deelden de boodschap via video's, die situaties uit het echte leven van echte mensen weergaven. Dit maakte de campagne content hartelijk en krachtig. We concentreerden ons op het positieve verhaal, in plaats van de rol van edding en de krijtmarker te commercialiseren. Beiden dienden als de facilitator van sociale verbinding.

We hebben de hashtag #KeepDistanceStayConnected in het leven geroepen. We kozen ervoor om ons (online) te richten op de voor ons bekende creatievelingen. Zij zouden de campagne als eerste omarmen en zo konden wij ze laten optreden als micro-influencers. De User Generated Content zorgde voor meer bereik en zichtbaarheid. We hebben deze content ook ingezet om anderen te inspireren in Social Stories.

Het edding-logo was duidelijk zichtbaar op alle gefaciliteerde sjablonen die op de landingspagina te downloaden waren. Dus ook weer goed voor de merkbekendheid.

Een geweldig activatie element was het aanmelden voor gratis krijtstiften.

Feiten en cijfers:
- Alle krijtstiften waren binnen 20 minuten uitverkocht
- > 1.000.000 views op sociale media van edding en micro-influencers
- 520.193 uniek social media bereik op edding-kanalen
- 12.248 bezoeken aan de landingspagina
- 1414% gedownloade sjablonen (7.200)
- > 500 zichtbare en relevante berichten met #keepdistancestayconnected
- 328% meer verkoop van 6 edding producten bij Trade partners
- 176% omzetstijging

Overige informatie

Dit zijn moeilijke tijden. De bekende roep om sociale afstand en quarantaine thuis heeft veel landen opgesloten. Maar laten we vooral nu niet vergeten om met elkaar in contact te blijven. Gebruik de kracht van creativiteit met woorden, symbolen en kleuren. Laat je dierbaren zien dat je aan ze denkt. Steun alle helden die dag en nacht werken om anderen te helpen. Zeker in tijden van beperkingen gelooft edding in expressieve vrijheid en verbondenheid.

Adwise is er samen met edding in geslaagd om Nederlanders positief en creatief met elkaar te verbinden in tijden van social distancing. Dit is bereikt met de campagne Keep Distance, Stay Connected. Zeker 500 Nederlanders hebben een positieve boodschap overgebracht naar de directe omgeving. Er werden spelletjes gespeeld met grootouders in bejaardentehuizen, ramen van ziekenhuizen werden opgefleurd met tekeningen en zelfs brandweerkazernes kregen positieve berichten. Dit alles werd mogelijk gemaakt door edding markers en sjablonen. Met deze campagne bereikten we meer dan een half miljoen mensen in Nederland. Het concept is ook uitgerold in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Colombia.

Al met al hebben we door deze campagne veel mensen in Nederland dichter bij elkaar gebracht en velen een beetje hoop, warmte en positiviteit gegeven in een tijd van isolement.

- Landingspagina: https://www.edding.com/keep-distance-stay-connected/
- Video: https://www.youtube.com/watch?v=RLpxvocVx-M&ab_channel=edding
- Voorbeeld media: https://www.rtvoost.nl/nieuws/328281/Prachtig-corona--initiatiefraamtijfers-connect-in-Enschede
- Aftermovie: https://www.facebook.com/eddingNL/videos/1094458194257595
- Voorbeeld trading partner: https://www.instagram.com/p/B-1Q2hEjEzV/

Adwise - Your Digital Brain

Almelo
Adwise - Your Digital Brain
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe