Kinderpostzegels 2019 – de online actie

Omschrijving

In 2019 hebben we een speciale portal gelanceerd met een interactief spel voor deelnemende kinderen. Het spel is verbonden aan hun verkopen. Door vragen te beantwoorden en Kinderpostzegels te verkopen, komen ze achter de geheime identiteit van de minister in de game. Hiervoor werd YouTube-filmmaker Dylan Haegens ingezet.

Doel

Het inrichten van een goede online verkoop via verschillende kanalen, en het promoten van de actie via online marketing waren niet de enige doelen voor Stichting Kinderpostzegels. Kinderen moesten er ook van kunnen genieten actief met de actie bezig te zijn, en zo enthousiaste ambassadeurs te worden. Het spel geeft hen een individuele boodschap op maat, in de vorm van filmpjes met hints, motivatie en achtergrondinformatie over de Kinderpostzegelactie (programmatic marketing).

Resultaat

Het resultaat is een interactief portaal waarop alle verkopen worden geregistreerd; via de website, de handige bestel-app én ouderwets via de bestelformulieren. Kinderen worden actief betrokken bij het inzamelen, en hebben ook controle over de besteding ervan. Leerkrachten kunnen sinds 2019 in het portaal zelf een doel te kiezen voor een gedeelte van de opbrengst. Dit zijn projecten in de directe omgeving, zoals boeken voor een schoolbibliotheek of speelmateriaal voor een crisisopvang.

Overige informatie

De kinderpostzegels van 2019 hebben het thema kinderboekhelden, zoals Dik Trom, Kruimeltje en Pietje Bell. De actie loopt van woensdag 25 september tot woensdag 2 oktober.

+ Voeg case toe