KLM

Omschrijving

Eenvoudiger zoeken en boeken van vluchten op de nieuwe site van KLM.

Achtergronden van deze case

KLM is met de Air France- KLM Groep de grootste luchtvaartcombinatie ter wereld. Internet is een bepalend onderdeel binnen de KLM bedrijfsprocessen. Verkoop en self-service vormen belangrijke onderdelen. Mirabeau is strategisch partner van KLM en ondersteunt KLM op het snijvlak van creatie en technologie.

Resultaat

De oude bookingtool was niet meer toereikend voor de toekomst waardoor aanpassing noodzakelijk was. De conversie van de nieuwe KLM bookingtool is spectaculair verbeterd ten opzichte van de vorige versie. De applicatie laat een stabiele 10% conversiestijging zien. Mirabeau en KLM ontwikkelden samen deze nieuwe bookingtool die op klm.com het zoeken en boeken van vluchten faciliteert. Het belangrijkste aspect binnen deze nieuwe versie van de bookingtool is de gebruiksvriendelijkheid. Na uitgebreide usability tests en een beta test is de bookingtool wereldwijd gelanceerd.

+ Voeg case toe