ŠKODA‎ KODIAQ

Omschrijving

Alle unieke eigenschappen van de ŠKODA‎ KODIAQ ervaren zonder ervoor naar de showroom te hoeven gaan. Het kan. Samen met ŠKODA ontwierp Valtech een dynamische modelpagina voor de introductie van de KODIAQ. De nieuwste en grootste SUV van ŠKODA‎. Online beleving is nu nóg dichter bij de werkelijkheid.

Doel

Het lijkt soms een grijs gebied; de periode tussen de introductie van een nieuw automodel en het moment waarop dit model daadwerkelijk bij de dealer staat. Voordat een consument besluit over te gaan tot de aankoop van een nieuwe auto, gaat daar een lang overwegingsproces aan vooraf. Een proces waarin verschillende merken de revue passeren. Hoe blijf je dan als merk top-of-mind?

De KODIAQ verenigt de sterke punten van het merk: een expressief design, functionaliteit en ‘Simply Clever’ features. Huidige ŠKODA‎ rijders zullen deze punten herkennen, maar met de KODIAQ betreedt ŠKODA‎ voor het eerst ook het segment van de grote SUV’s. En daar komt ook meteen een nieuwe doelgroep aan te pas.

Voor ŠKODA‎ is het noodzakelijk om huidige én nieuwe doelgroepen vanaf het eerste moment te inspireren. ŠKODA‎ wil inspelen op de hoofdbehoeften in het oriëntatieproces: ‘Hoe ziet het interieur en het exterieur van de KODIAQ eruit?’, ‘Wat zijn de technische specificaties?’ en ‘Welke reviews zijn er?’. Al vanaf de modelintroductie moeten consumenten de KODIAQ kunnen ervaren alsof ze er daadwerkelijk in rijden. Met de nieuwe modelpagina wil ŠKODA‎ dan ook een brug slaan tussen online beleving en de werkelijkheid.

Resultaat

Met behulp van designing in the browser is in zeer korte tijd de dynamische modelpagina voor de ŠKODA‎ KODIAQ gerealiseerd. Hierop komen alle unieke eigenschappen van de KODIAQ tot in detail naar voren. Voor consumenten dé plek om direct na de modelintroductie te ervaren hoe de auto eruitziet, welke specificaties de auto heeft en welke opties er zijn qua kleur, stijl en performance. De modelpagina triggert tot het aanvragen van een brochure of het maken van een afspraak met de dealer.

Vóór de introductie van de KODIAQ is met de optie ‘Keep Me Informed’ een database verzameld van geïnteresseerde consumenten. Na de modelintroductie kwam er over de KODIAQ steeds meer informatie vrij, die ŠKODA‎ communiceerde naar deze groep. De modelpagina is hier de bindende factor, omdat consumenten al online kunnen beleven hoe het is om in de KODIAQ te rijden. Een online experience die naadloos aansluit op de ervaring die consumenten krijgen bij het maken van een proefrit.

Voorafgaand aan de realisatie van de KODIAQ-pagina heeft Valtech in september 2016 de modelpagina voor de ŠKODA Yeti gelanceerd. Hiervoor zijn optimale A/B tests uitgevoerd. De verkregen conversie insights zijn direct doorgevoerd op de KODIAQ-pagina. Dat maakte het mogelijk om extra in te zetten op de behoeften van de doelgroep (zoals innovatie en functionaliteit) en, met een beperkt budget en een krappe deadline, een gave online experience neer te zetten.

In twee maanden tijd zijn er al mooie resultaten behaald:
- 25.000+ configuraties van de KODIAQ;
- 1.400 gemaakte proefritten;
- Afspraken met de dealer ingepland;
- Brochures aangevraagd.

Overige informatie

Valtech

Utrecht
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe