Kraamvogel.nl - Online influence marketing in optima forma

Omschrijving

De Kraamvogel is marktleider in Nederland. Gemotiveerd door een hevige concurrentiestrijd heeft de Kraamvogel de missie om deze positie te behouden. Dat doet ze met succes, door een online belevingswereld aan te bieden, waarin ouders geïnformeerd, gesteund en verleid worden om voor de Kraamvogel te kiezen.

Doel

De Kraamvogel wil zich als ‘de meest vertrouwde kraamzorg’ positioneren door (aanstaande) ouders te inspireren, informeren en ondersteunen in de spannende periode van een zwangerschap. Door een scherpe focus op online activiteiten en merkbeleving verwacht de Kraamvogel een hoge klantwaardering te realiseren. Deze hoge klantwaardering levert meer nieuwe klanten op omdat influencers bepalend zijn in de keuze voor de kraamzorg.

De doelstelling voor 2016-2018 is 17,5% meer kraamzorgen dan in 2015. Daarnaast willen zij de volgende doelen behalen:
• Meer naamsbekendheid door een groter aandeel van de doelgroep te activeren en te betrekken in de wereld van de Kraamvogel.
• Uit iedere klant, minimaal één nieuwe klant binden.
In alle onderdelen de de positionering ‘de meest vertrouwde kraamzorg’ laten zien en voelen. Niet alleen als belofte maar juist als conclusie en onderbouwing.
• Klanttevredenheid van minimaal een 8,5 realiseren.
• Bij werknemers het gevoel van trots terugbrengen.
• Meer inzicht verkrijgen in de interesses, behoeftes en besluitvorming in het selectieproces.

Resultaat

Een online aanpak die inspireert, informeert én converteert. Vanuit een doelgerichte activatiestrategie wordt de doelgroep al bij de oriëntatie op een zwangerschap getarget. Vanaf het eerste moment maakt de Kraamvogel duidelijk dat ze snappen wat er in jouw wereld speelt en blijven dat doen tot aan de bevalling.

Het concept is ingericht vanuit de ouders en kraamverzorgenden. De Trotse ouders en hun ervaringen hebben een prominente plek. De echte verhalen van mensen lezen als een magazine en vinden gretig aftrek bij de aanstaande ouders. Bezoekers blijven 12,5% langer op de website en bekijken 32% meer verhalen, referenties en informatieve pagina’s.

Ruim 11% van de kersverse ouders deelt hun trots en waardering op de website én via social media. De waardering van een 9+ zorgt voor sociale bevestiging bij familie, vrienden en kennissen. Met als resultaat een vergroting van het sociaal bereik middels onbetaalde verspreiding met 78%.

Kraamverzorgenden delen advies, tips en kennis. Hierdoor vinden aanstaande ouders het antwoord op al hun vragen, gedeeld door trotse en betrokken werknemers. De SEO ranking op de 10 belangrijkste zoekwoorden is hierdoor met 56% gestegen. Door de actieve zoekmachine houding worden er 79% meer bezoekers bereikt via dit kanaal.

Vanuit deze nieuwe aanpak met een verbeterde aansluiting bij de doelgroep en scherpere salesfunnel is het aantal aanmeldingen gestegen met 20%!!!

Met het oog op de ambitieuze doelstellingen worden alle marketinginspanningen, bezoekersgedrag en resultaten worden wekelijks gemeten en geoptimaliseerd. De resultaten tot nu toe overtreffen de verwachting maar de concurrentiestrijd blijft heftig.

Triggerfish! Online activatiebureau

Zwolle
Triggerfish! Online activatiebureau
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe