Kroodle

Achtergronden van deze case

Kroodle is een initiatief van Aegon en is ontwikkeld door GlobalOrange. Het is een platform waarmee er via Facebook een verzekering afgesloten kan worden. Zo kun je met je inloggegevens van Facebook o.a. een inboedel-, opstal- of aansprakelijkheidsverzekering afsluiten. Afsluiten kan alleen online, via je mobiel, tablet of computer. Wanneer je Kroodle met je vrienden op Facebook deelt en zij sluiten daardoor ook een verzekering af, dan krijg je een bonus. Kroodle richt zich met dit concept vooral op jongeren.

Kroodle is oorspronkelijk bij GlobalOrange terecht gekomen omdat ze een maatwerk software partij zochten die de applicatie op basis van een services architectuur kon bouwen. De applicatie wordt daarmee schaalbaar en makkelijk uitbreidbaar zodat we snel nieuwe producten en mogelijkheden voor de klanten van Kroodle beschikbaar kunnen maken. Daarnaast zochten ze een partij die het beheer en de hele doorontwikkeling op zich kon nemen.

GlobalOrange heeft de applicatie van een derde partij overgenomen om de middle-layer te ontwikkelen; een applicatieonderdeel dat de communicatie tussen de website en de back-office verzorgt. De website was in Java ontwikkeld waardoor er problemen ontstonden met de back-office. GlobalOrange heeft dit opgelost door met de middle-layer de vertaling van Java naar XML te maken (en weer terug) zodat de front-end en back-office goed met elkaar kunnen communiceren. Inmiddels zijn ook de ontwikkelingen aan de front-end overgenomen en is deze nu sneller en flexibeler. De doorontwikkeling wordt nu door GlobalOrange verzorgd en ook het beheer is in onze handen.

Doel

Omdat jongeren tegenwoordig veel via social media doen, wil Aegon daar op inspelen. Het doel is om het aanvragen van een verzekering te versimpelen. Door met de inloggegevens van Facebook wijzigingen door te kunnen voeren, moeten papier en polisnummers verleden tijd worden. Tevens moet de Facebookpagina van Kroodle als belangrijkste platform dienen waar informatie te vinden is en men schade aan kan geven.

Resultaat

Kroodle is de eerste verzekeraar ter wereld die verzekeren via Facebook mogelijk maakt. Kroodle is dankzij het responsive design makkelijk aan te passen waardoor zij goed in kan spelen op de markt. Op het moment van lancering is Kroodle de 1200 likes op Facebook gepasseerd. Twee weken later zijn daar 3000 likes bijgekomen. Inmiddels heeft Kroodle meer dan 6.500 likes. Hiermee heeft Kroodle binnen korte tijd grote naamsbekendheid gegenereerd.

GlobalOrange

Amsterdam
GlobalOrange
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe