Lancering Samsung Galaxy S7, bereik van 30 milj Europeanen

Omschrijving

Vorig jaar heeft Yourzine, onderdeel Digital United, in Nice twee awards in ontvangst mogen nemen met de Samsung Galaxy S6-case: de award voor beste omnichannel campagne en de publieksprijs voor de beste campagne van het jaar.
Dit jaar viel de S6-case ook in de prijzen tijdens de EDDM Awards.

Doel

Samen met Samsung hebben we de lancering van de S6 geƫvalueerd en zo de learnings en insights kunnen toevoegen voor een nieuwe flagship launch: de lancering van de Samsung Galaxy S7. Naast de learnings en insights van vorig jaar zijn de voorbije periode verschillende strategieƫn getest om de lancering van de Galaxy S7 verder te verbeteren. Niet alleen in termen van engagement, maar voor de hele business case.

Resultaat

Met deze campagne hebben we tientallen miljoenen consumenten in heel Europa bereikt doormiddel van e-mail en push notificaties. Voor het meest optimale resultaat is onder andere succesvol gebruik gemaakt van agile e-mail om voor meer urgentie te zorgen.

Overige informatie

Uiteindelijk waren Samsung en Yourzine met deze campagne in staat om met meer dan 30 miljoen Europese consumenten uit 23 landen in 26 verschillende talen te communiceren. De gebruikte content was op maat door gericht te kijken naar de behoeften en wensen voor elke individuele consument en markt. Zo kon worden voldaan aan de hoge standaarden in alle betrokken landen, markten en consumenten. Allemaal met dank aan het krachtige Selligent platform.

Digital United

's-Hertogenbosch
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe