Land Life Company - Impact you can see

Omschrijving

Land Life Company wil de aarde herbebossen met behulp van slimme technologieën. De website geeft potentiële klanten en partners het vertrouwen dat Land Life de juiste keuze is voor grootschalige herbebossingsvraagstukken.

Doel

Land Life Company had een imago probleem. Mensen zagen Land Life Company als een kleine filantropische instelling die (losse) bomen plant. Terwijl zij in werkelijkheid een hard groeiend en internationaal opererend commercieel bedrijf zijn. Land Life Company ontwikkelt duurzame herbebossingstechnologieën en implementeert deze wereldwijd als partner voor grote corporates, overheden en NGO's. Met als doel om wereldwijd een positieve impact voor onze planeet te realiseren.

Het doel van de nieuwe website is om decision makers bij die grote organisaties vertrouwen te geven en hen te overtuigen van de capaciteit, kwaliteit en schaal van projecten van Land Life Company. Deze doelgroep heeft weinig tijd om te onderzoeken met welke partij zij in gesprek willen. Een goede eerste indruk van Land Life Company maakt het verschil of zij wordt uitgenodigd of niet. Fun fact: contact opnemen was expliciet géén doel voor de site, integendeel. De contacten met de (potentiële) partners liggen er al, de website wordt door de doelgroep puur ingezet om te valideren dat Land Life dé juiste potentiële partner (op de shortlist) is.

Resultaat

De positieve (sociale) impact die Land Life Company namens haar klanten maakt zie je door de hele site terug. Er is gekozen om veel beelden en cijfers te tonen die de positieve impact op het leven van mensen laten zien. "*Impact you can see*" is het credo wat leidend is geweest voor de strategie en het design van de website. Niet alleen vertellen wat je doet, maar ook lef, durf, visie en dromen laten zien.

Een interactieve kaart geeft direct de schaal weer waarop Land Life Company opereert, en speelt een belangrijke rol om bezoekers naar verschillende cases en projecten te leiden. Hiermee is het bouncepercentage gedaald van 57% (oude website) naar 12% en er worden veel meer projectpagina's bekeken dan voorheen.

Daarnaast krijgt Land Life nu regelmatig complimenten van (potentiële) klanten over hun website, waar dat voorheen nooit gebeurde.

Overige informatie

De website is is gebouwd met het Vue.js framework en heeft een headless WordPress CMS.

Qikker Online

Amsterdam
Qikker Online
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe