Lavazza Nederland

Omschrijving

Koffiemerk Lavazza Nederland biedt ruim 4000 zakelijke klanten een perfect overzicht van onder andere hun assortiment, prijsstelling en bestelgeschiedenis met een nieuwe website. rb2 heeft deze e-commerce website, waarbij personalisatie centraal staat, technisch gerealiseerd in het Virto Commerce e-commerce platform. Lavazza Nederland is daardoor in staat om zijn huidige e-commerce

Doel

De webshop van Lavazza Nederland was verouderd en sloot niet meer aan bij de organisatie en de huidige e-commerce ambities. Het koffiemerk klopte bij rb2 aan voor de realisatie van een compleet nieuwe website die moest inspringen op de groeiende behoeftes van klanten omtrent gepersonaliseerde transactie- en productinformatie. Er waren meerdere factoren die de realisatie technisch complex maakten.

Lavazza had een e-commerceplatform nodig dat naadloos kon worden geïntegreerd met andere systemen, dat in meerdere landen kan worden ingezet oftewel dat flexibel en schaalbaar is. Daarnaast moesten de B2B- en B2C-activiteiten worden verenigend om het beheren van meerdere catalogi of dupliceren van werk op de backend te besparen. Om op deze wensen in te spelen kozen wij voor het e-commerceplatform Virto Commerce.

Resultaat

De oude website is vervangen door de volledig nieuwe e-commercewebsite. Door de functionaliteiten van Virto Commerce zijn de productopties volledig configureerbaar voor zowel de B2B- als de B2C-activiteiten en is het voor de klanten nu mogelijk om vanuit één scherm hun bestellingen te plaatsen, bestelgeschiedenis in te zien, bestellijsten te beheren en facturen te bekijken.

Voor de B2B-activiteiten bleek er daarnaast ook nog een extra uitdaging te zijn: het beheren van alle bestellijsten en speciale prijsafspraken. Hiervoor hebben wij een koppeling met het Zegris ERP-systeem gerealiseerd waardoor alle gegevens worden gesynchroniseerd. Hierdoor verloopt het proces niet alleen veel sneller en efficiënter, maar het beheren is ook een stuk eenvoudiger geworden. Contentmanagementtaken, zoals het toevoegen van nieuwe producten, nemen geen uren meer in beslag maar zijn in een handomdraai gerealiseerd. Daarnaast zijn ook de accountmanagers van Lavazza Nederland veel daadkrachtiger geworden doordat de website leert van klantgedrag en zij hierdoor beter kunnen inspringen op de klantwensen.

Overige informatie

Voor Lavazza Nederland verzorgt rb2 de volledige development en technische ondersteuning in elke fase van het ontwikkelproces. Door te werken met innovatieve en schaalbare technologieën is het nieuwe platform klaar om de 
e-commerceambities te realiseren. Het platform wordt nog steeds doorontwikkeld en continu uitgebreid. Nieuwe functionaliteiten zorgen ervoor dat Lavazza Nederland klanten nog beter kan bedienen. Binnen dit project werken wij nauw met elkaar samen volgens het Scrum framework waardoor we snel kunnen schakelen en aanpassen wanneer dat nodig is. 

rb2

Purmerend
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe