Leadgenererende corporate website

Omschrijving

Merford is een bedrijf dat oplossingen biedt voor geluidsbeheersing. Samen met Merford zetten we een grote stap om de doelgroep online beter te bedienen. Met een nieuwe website en een digitale identiteit die aansluit op de positionering en huisstijl.

Doel

Digitaliseren is een belangrijk speerpunt voor Merford. Er moet een digitale identiteit komen die aansluit op de positionering en huisstijl. Daarnaast moet een nieuwe website de doelgroepen digitaal beter bedienen.

Ook technologie is relevant. Voor Merford is digitalisering geen eenmalige activiteit, maar een langetermijnstrategie. Daarom moet de nieuwe website een fundament worden waarop verdere ontwikkeling mogelijk is. Zo wil het bedrijf op termijn portalen, intranet en systemen voor CRM en Marketing Automation integreren.

Resultaat

Het resultaat is een nieuwe website met een frisse professionele uitstraling. De huisstijl is vertaald naar een digitale identiteit en een tool geworden voor leadgeneratie. Dankzij de Headless CMS-opzet is de website een platform voor verdere digitalisering.

Met de website boekten we positieve resultaten. Het organische zoekverkeer steeg met 36% en bezoekers bleven 25% langer op de website. Ook verbeterde de conversie met 24%. Er worden nu aanzienlijk meer contactformulieren ingevuld.

Conversie: +24%
Sessieduur: +25%
Organisch verkeer: +36%

Overige informatie

Aanpak

Digitale strategie

Voor de digitale strategie van Merford bekeken we de situatie eerst vanuit de business, eindgebruikers en IT-perspectief. Zo konden we de juiste keuzes maken voor het ontwerp, de structuur en de technische architectuur van de website.

De doelstellingen en strategische inzichten vertaalden we naar een BHAG (stip op de horizon) en concrete roadmap voor digitalisering.

Design

In de ontwerpfase realiseerden we een interactieontwerp op basis van de jobs to be done van de buyer persona’s. Hierdoor vinden de belangrijkste doelgroepen eenvoudig wat ze zoeken. De huisstijl werd vertaald naar een digitale identiteit.

Technology: Headless Drupal

Merford koos voor een Headless CMS-opzet met Drupal als CMS. De frontend is ontwikkeld op basis van React en Typescript. De koppeling (API) tussen het CMS en de frontend is gebouwd in .Net.

De website heeft dankzij de Headless CMS-opzet een uitstekende performance en een hoger securityniveau. Ook is er meer creatieve vrijheid voor de frontend. En zeer belangrijk voor Merford: er is een platform gecreëerd voor verdere digitalisering.

Contentstrategie en copywriting

Met de content op de website moest Merford informeren, converteren en beter vindbaar worden in zoekmachines (SEO). We deden daarom zoekwoordenonderzoek en brachten het zoekgedrag van de doelgroepen in kaart.

Ook bepaalden we in een workshop een core model en de contentstructuur. Zo zorgden we ervoor dat de content de belangrijkste vragen van de persona’s beantwoordt.

Vidda Digital

Rotterdam
Vidda Digital
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe