Longpage website voor melkschuimmachine Lattiz

Omschrijving

FrieslandCampina behoort tot de zes grootste zuivelondernemingen ter wereld. Begin 2015 heeft zij Lattiz geïntroduceerd; een melkschuimmachine voor horecaondernemers met snel en kwalitatief goed melkschuim. eFocus heeft de website volledig agile gebouwd, om gevalideerd te kunnen leren en vervolgens de volgende stappen te kunnen definiëren.

Doel

Om de verkoop van de melkschuimproducten van Lattiz te stimuleren bij horecaondernemers, heeft de zuivelonderneming eFocus gevraagd een eenvoudige website te ontwikkelen op het reeds bestaande Sitecore platform van FrieslandCampina. Deze productwebsite moet horecaondernemers inspireren, informeren en aanzetten tot aanschaf van een Lattiz melkschuimmachine en bijbehorende producten. De nieuwe website moet voldoen aan de huidige technologieën, responsive zijn en gekoppeld worden aan de al bestaande Lattiz webshop. Daarnaast moet het gemakkelijk zijn om de Lattiz website uit te rollen naar andere Europese landen.

Resultaat

FrieslandCampina en eFocus werken al een aantal jaar succesvol samen aan meerdere brandsites en ledenwebsite Melkweb. Doel van de Lattiz website is op een snelle en eenvoudige manier horecaondernemers te informeren over de mogelijkheden van Lattiz. Voor Lattiz heeft eFocus het concept, het design en de front- en back-end ontwikkeling van de website verzorgd. Lattiz.nl werkt als een longpage design principe dat wordt aangevuld met functionaliteiten als een videospeler, inspiratie afbeeldingen, contactformulieren en een button naar de bestaande webshop. Andere gewenste blokken zijn door FrieslandCampina eenvoudig zelf toe te voegen in het CMS. Ook kan er gedifferentieerd worden per land, omdat niet alle landen op hetzelfde niveau opereren.

Overige informatie

eFocus heeft in nauwe samenwerking met FrieslandCampina een longpage website ontwikkeld op het bestaande Sitecore platform. FrieslandCampina heeft gekozen voor een gecontroleerde introductie. Lattiz is vanaf begin 2015 getest bij een aantal bedrijven. Zo’n 550 machines zijn geleverd in Nederland en België. Na de positieve testresultaten is Lattiz eind oktober 2015 officieel geïntroduceerd. Hiermee is het startsein gegeven voor de verdere groei van Lattiz. De website staat niet op zichzelf, maar is onderdeel van een digitale strategie voor de socialmediakanalen en e-mailmarketing, welke later uitgebreid zal worden. Samen met FrieslandCampina werkt eFocus agile, om gevalideerd te kunnen leren en vervolgens de volgende stappen te kunnen definiëren.

Valtech

Utrecht
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe