Innovatieplatform voor Leidsche Rijn Centrum

Omschrijving

Een geheel nieuw centrum, gericht op de toekomst en onderscheidend van de rest. Dat is Leidsche Rijn Centrum. Door het samenbrengen van verschillende disciplines in één innovatieplatform is de gehele customer journey van Leidsche Rijn Centrum aangepakt, met als doel om een ultieme winkelbeleving te creëren voor de consument.

Doel

Leidsche Rijn Centrum is een stadshart dat op vele vlakken uniek is. Stedenbouwkundig is het ‘perfect’, architectonisch zeer divers en het winkelaanbod is een mooie mix van huurders. Dit alleen was voor LRC B.V. niet voldoende. Het centrum moest toekomstgericht zijn en zich duidelijk onderscheiden van andere centra. Daarvoor is het onmogelijk om de technologische ontwikkelingen te negeren. Met die gedachte is de ambitie uitgesproken om van Leidsche Rijn Centrum het meest innovatieve centrum van Nederland te maken waarbij een ultieme winkelbeleving voor de consument voorop stond.

Move4Mobile heeft in opdracht van A.s.r vastgoed hiervoor een innovatieplatform ontwikkeld.

Resultaat

Door het samenbrengen van verschillende disciplines, waaronder een app met loyaliteitsprogramma, digitale informatieschermen en parkeren via kentekenregistratie in één innovatieplatform hebben wij de gehele customer journey van Leidsche Rijn Centrum aangepakt. Het oriëntatieproces start vanuit de app waar een persoonlijke feed wordt getoond met aanbiedingen en acties van winkeliers. Kentekenregistratie maakt het vervolgens mogelijk om zonder extra handelingen gemakkelijk te parkeren in het centrum. De digitale informatieschermen die door het gehele centrum hangen tonen acties van winkeliers, informatie over het centrum en wijzen je de weg door het centrum. Door gebruik te maken van het loyaliteitsprogramma wordt elk bezoek aan de winkel beloond met punten die ingeleverd kunnen worden tegen een gratis ‘extraatje’. Het nieuwe loyaliteitsprogramma van Leidsche Rijn Centrum zet bovendien als geen ander aan tot het behalen van de doelstellingen van de winkeliers: retentie en cross- en upsell. Bij thuiskomst ontvangt de consument nog een nieuwsbrief met aanbiedingen voor het volgende bezoek.

Binnen LRC wordt veel geanonimiseerde data verzameld over het gedrag van de consument. Als integrator heeft Move4Mobile ervoor gezorgd dat deze informatie zo slim mogelijk wordt verwerkt en daardoor ingezet kan worden om een optimale winkelervaring te creëren. Hiervoor zijn real-time koppelingen gerealiseerd tussen de systemen van de verschillende partners die diensten leveren aan LRC. Bij de gehele ontwikkeling van deze oplossing is gezocht naar een optimale balans tussen gebruiksgemak, de privacy van de consument en de toegevoegde waarde voor de retailer.

Overige informatie

Vanaf het vertalen van de bestaande huisstijl in een functioneel en modern design tot de ontwikkeling van de consumenten app, retailers app, narrowcasting en de koppelingen tussen deze platformen, Move4Mobile is verantwoordelijk geweest voor het hele project.

“De nieuwe app wordt binnen LRC op verschillende manieren gebruikt, waaronder tijdens evenementen. Tijdens het Fun & Fashion Festival in september 2018 zijn er naast veel extra downloads, maar liefst 1250 coupons ‘verscheurd’ die dag. Voor LRC een fantastisch resultaat en de reacties van de bezoekers waren zeer positief.

Tevens is de ingebouwde scanner voor het scannen van de jumbo kassabon, waarmee bezoekers 1,5 uur gratis kunnen parkeren, zeer innovatief te noemen. Vanuit Move4Mobile is er altijd proactief met ons meegedacht, kortom we zijn zeer content met het resultaat”, aldus Mieke de Galan, Digitale Strategie t.b.v. de applicatie ‘Mijn LRC’.

Move4Mobile

Zwolle
Move4Mobile
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe